Röviden foglaljuk össze azt is, mi vezetett a mai lemondáshoz. Miután tavaly őszig semmilyen előrelépés nem történt, az MGE motoros tagvállalatai bejelentették: 2018-ban nem vesznek részt a Budapest Motor Fesztivál rendezvényén. Mindezt nem azért tették, hogy minket, motorosokat cserben hagyjanak. Éppen ellenkezőleg: nem láttak más módot arra, hogy elérjék egy nekünk, hétköznapi látogatóknak sokkal nívósabb rendezvény megszervezését.
Ennek ellenére nem indult meg a párbeszéd. Januárban még csak pletykák keringtek róla, hogy bár a BMW évek óta nincs kint, most lehet – hangsúlyozom, lehet – hogy a Honda sem lesz kint. Ők eközben reménykedtek a változásokban – de hiába. Amikor pedig az Euromotor és az Alpinestars képviselete, a Motostar arra jutottak, hogy a kialakult helyzet miatt az a látogatói réteg, akik miatt ők kitelepülnek sem biztosított, szintén lemondták a részvételt.
Ekkor pedig elindult a lavina. A napokban csatlakozott hozzájuk a Shox és még további komoly motoros boltok – innentől pedig a kártyavár összeomlott. Közben nyilván zajlott a munka annak érdekében, hogy ha nem is importőri, de legalább kereskedői szinten jussanak ki új motorok – a kereskedők azonban nyilvánvalóan a képviseletek álláspontjára helyezkedtek. Így pedig már valóban nem lett volna mit kiállítani – ergo nem maradt más lehetőség, mint a teljes lefújás.
Nagy kérdés, hogy van-e ez után folytatás? Mert ugye itt volt ez a Fesztivál nekünk, ami színvonalában valóban messze elmaradt bármely másik hasonló nemzetközi kiállítás mögött. És most ne is egy EICMA méretű világeseményre gondoljunk – elég elmenni Bécsbe. Sőt, maradjunk ex-szocialista területen: egyszer keress egy képes beszámolót a pozsonyi vagy prágai motorkiállításokról. Ég és föld. Na most ha ott meg tudnak csinálni egy, a mi szemünkkel “nyugati” színvonalú rendezvényt, akkor nekünk miért nem megy ugyanez?
Nyilvánvalóan most mindenkinek kell venni egy mély levegőt és újragondolni, mire is van szükség. Aztán bízzunk benne, hogy valóban létrehozható Magyarországon is egy olyan motoros kiállítás programokkal együtt, amelyet mi, magyar motorosok igenis megérdemlünk. Mert mi sem vagyunk rosszabbak, mint mondjuk közvetlen északi kollégáink – és a motorpiacunk sem annyival hitványabb a szlováknál. Tehát most nem jó nekünk – de legalább talán tisztábban látunk -, és bízzunk benne: ennél tuti jobb jön!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »