Az elektromos autók és motorok legnagyobb kritikája, hogy jelen pillanatban a hatótávjuk miatt nem lehet őket hatékonyan használni. Erre egyszer már rácáfolt a holland egyetemisták világ körüli útja, amelyet egyedi elektromos gépükkel teljesítettek. Most pedig itt van három motoros, akik erre tesznek magasról, és egy amolyan rekordkísérlet gyanánt lemotoroznak Alaszkából Argentínába.
Az expedíciós villanycsapat a Prudhoe-öbölben száll fel a motorokra, és terveik szerint a Tierra del Fuego-ig elmasíroznak. Ez azt jelenti, hogy két kontinenst is magába foglal az útvonaluk. Ez pedig ezzel a leghosszabb utazássá válik, amire eddig valaha vállalkoztak elektromos motorkerékpárok nyergében. Az útvonalat nem vésték kőbe, nyitottak a kalandokra. Egyébként is ismerjük a régi mondást: a motoros nem téved el, csak túrázik.
Fogták a világ egyik legelismertebb túraenduróját, a KTM 950 Adventure-t, ami kényelmes hosszú távú motorozást biztosít és off-road körülmények között sem vall szégyent. A hagyományos meghajtást kihajították belőle és villanymotorokkal helyettesítették azt. Így 119,3 newtonméteres forgatónyomaték és 83,1 lóerő áll a rendelkezésükre a gondtalan suhanáshoz.
https://youtu.be/u3wFXjFaOPE
A videóban az akkumulátorokat is látjuk
A motor hatótávjának növeléséhez a kulcs egy Bell egyenes fogazású erőátviteli rendszer, amit az elérhető legjobb minőségű alkatrészekből pakolnak össze. Na és persze egy tartalék akkumulátor. A kettő együttes munkájával a készítők 300 és 400 kilométer közötti hatótávval számolnak egyetlen feltöltéssel. Persze a képen valamelyest finomít, hogy egy kísérőjármű is a csapattal tart, aminek hála minden éjszaka csurig töltik a gépeket. A csapat kalandjait mindemellett egy TV stáb is rögzíti, így a motorozás docu-reality műsorként elérhető lesz a képernyőkön.
Cimkék:
Megjelent a legtöbb junior versenysorozatban jeleskedő versenymotor legújabb, utcára szánt változata, a KTM RC390R.
Elolvasom »Nincs egyszerű helyzetben a motoros, ha fel akar öltözni a kellemetlen, csípős téli hideg ellen, de azért a dunyhánál van jobb megoldás.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »