A hosszú túra előtt még egy napot rászántam a motor szélvédő plexijének állítgatására, sőt egy rövidke tesztút erejéig felkerül a minimális légterelőm is. Szóval nekivágtam egy cirka 300 kilométeres távnak, ahol csak és kizárólag a sisakra koncentráltam. Ennek eredményeképp végül meg is leltem a hőn áhított legoptimálisabb beállítást. Így már összhangban volt a sisak a plexivel – kezdődhetett az előadás.
Sikerült jól megválasztanom az indulás napját: 15 fok, eső és erős szél. Így hamar fény derült a párásodás hibájára. Ha lett volna – de nem volt. A Pinlock-kal felszerelt plexi nagyon jól teszi a dolgát. Amit még megemlítenék, az a plexi külső víz-lepergető képessége. Már lassú haladásnál is számomra meglepő módon nagyon gyorsan távoztak az eső cseppek a látóteremből. A későbbiekben még párszor sikerült tesztelni a sisak vizes-párás képességeit, de továbbra sem csalódtam benne.
Azután következett az inkább motoros időnek titulált körülmények közötti tesztelés: 30 fok feletti hőmérséklet, szikrázó napsütés. A sisak szellőzése kiváló, még így a nagy szélvédő mögött elbújva is. Városi forgalomban, vagy lassúbb haladásnál azért megjelennek verejték cseppek az ember homlokán – de nem hinném, hogy létezne olyan fejvédő, amelyikben nem. A sild is egész jól teszi a dolgát, de azért van olyan napszak, amikor szemünkbe süt a nap. Persze próbáltam lejjebb állítani, de akkor számomra már zavaró volt.
Így maradt a napszemüveg és némi hunyorgás. A lehajtható belső fényvédő vizor nagyon közel van az arcunkhoz: kicsit mozgolódva a sisakban az orrom hegyével el tudtam érni. De szerencsére ez sem zavaró. A sisakot az esetek nagy részében úgy használom, hogy fel van nyitva a plexi és egy világos napszemüveget veszek bele.
Így fordulhatott elő, hogy napokig nem használtam a beépített szemvédőt, és az a nagy meleg hatására beragadt a helyére. Egy kis erőltetés után sikerült kivarázsolni, ám körben látszódott az összetapadás nyoma. Ezt egyszerű üvegtisztító-szerrel és puha ronggyal eltávolítottam, semmilyen nyoma nem maradt. Tipp: 30 fok felett ajánlatos naponta kétszer-háromszor lenyitni a napszemüveget.
Viszont ha már a sisak belsejénél tartunk, beszéljünk a bélésről is! Nagyjából tíz nap folyamatos hordás után alakult a fejemhez, vagy a fejem a sisakhoz. Szóval ennyi idő elteltével már olyan volt, mintha rám szabták volna. A fel-le vétel ment minden bonyodalom nélkül, és teljesen hozzászoktam a dupla-D gyűrűs szíjhoz is. A bélés anyaga nagyon finom, puha. Tavaly év végén, a decemberi tavaszban motorozva attól tartottam hogy fázni fogok benne – de nem így lett. Nagyon kellemes a klíma belül, még 4-5 fok környékén is.
Egyetlen negatívum, hogy az állrész alatt befújt a szél – ezt úgy orvosoltam, hogy egy icipicit lebiggyesztett fejjel motoroztam, valamint bezártam az állrészen lévő szellőzőt. Ebben a hőmérsékleti tartományban sem fordult elő párásodás. Összességében azt mondhatom, hogy egy nagyon jó minőségű és jó tulajdonságokkal bíró sisakot tudtam pár ezer kilométer erejéig kipróbálni. Akár zord, akár napsütéses időben akarunk motorozni, az X-Lite X551 GT ADVENTURE partner lesz benne, és nevéhez méltón a kalandokra tudunk koncentrálni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »