Nem a világvége, ha elsőre nem tűnik ismerősnek a birminghami márka. Elvégre 1911-ben alapították, 1941-re pedig sajnos be is fuccsolt. Leginkább kétütemű gépeket építettek, de 1928-ban belevágtak a négyütemű motorok gyártásába is, ami az 1941-es csődig tartott.
Manapság viszont csúcsát éli a retro hullám, így a márka jelenlegi tulaja, a szintén brit vállalkozó, Phil Bevan már jövőre piacra akarja dobni a Levis V6 Cafe Racert. A tervek szerint egy baromi szűk hengerszögű V6-os motor fogja hajtani: 22°-ról szólnak a pletykák. A teljesítményt 130 ló és 190 Nm (!) környékére saccolják, amit egy 1’200 köbcentis V6-os blokkból talán nem is annyira nehéz előcsalni.
Az egész történet úgy indult, hogy Phil megvásárolta az apró Connaught céget, akik a Type D GT autót gyártották. Majd fogta a benne lévő két literes V10-es motort, lecsapott belőle négy hengert és kész is lett az új blokk. Na jó, ennél nyilván kicsit több munka volt benne, de értitek a lényeget. Nem volt más hátra, mint 2017-ben megvenni a Levis márkanevet is, majd újra bejegyezni Levis Motorcycle Company-ként. Egyébként tervben van még egy V8-as blokk is, ami majd egy nagyobb cruiserbe épülhet.
A váz rozsdamentes acélból készül és valószínűleg térhálós elrendezéssel fog bírni, legalábbis a dizájn rajzok erről árulkodnak. Az első futómű pedig egy Hossack-rendszerű megoldás lesz, amit alumíniumból fognak kimarni. A villa tervezése, gyártása és összerakása a cég Man szigeteki műhelyében fog történni, együtt a felnikkel, a váltóval és a hátsó lengőkarral. Sőt, még az elektronikát is újra feltalálják házon belül, ugyanis maguk készítik az ABS rendszert, a kipörgésgátlót és az ECU-t is. Ilyenkor azért jól jön a sok éves autóépítői tapasztalat. A hajtás kardános lesz, az egyoldalas lengőkar pedig egy 18 col méretű hátsó kereket fog tartani.
A már említett baromi szűk hengersorú V6-os motort szerintem még most is erősen tesztelik, mivel a cél az Euro4-es környezetvédelmi besorolás megszerzése. A kipufogók is karcsú kialakításúak lesznek, otromba végdobok nélkül. Ezt úgy érik el a Levis mérnökei, hogy az aprócska katalizátorokat rögtön a hengerfej mellé teszik.
Az első példányokat 2018 elejére ígérik, ami azért elég tág fogalom. A technikai részletek után már gondolom mindenki levágta, hogy nem egy széria gyártású motorról, hanem sokkal inkább egy kimagasló minőségű, szűk vásárlórétegre szabott műről van szó. Árat is tudunk, 52’000 angol fontba fog fájni, ami nagyjából 18 millió magyar forintnak felel meg. Az első gyártás mindösszesen hat példányt tartalmaz, a második adagot már 52 darabosra ígérik. Ki nevezne be egyre?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »