Annyi különbséggel, hogy hivatalos nevet is kapott, amiből kiderül, hogy a Honda CB1000R legfrissebb utódjáról van szó. (A két kisebb modellről picit lentebb olvashattok.) Nem kapkodták el magukat a japánok, szinte pont tíz éve, 2007-ben mutatták be az eredeti modellt Milánóban. Az a motor az akkoriban már korosnak számító CB900F Hornet-et váltotta, és úgy őrizte meg az alaptulajdonságait, hogy sikerült némileg sportosabbá válnia.
Most viszont nézzük meg közelebbről a megvalósult álmot. Ahogy azt az elődöknél is megszokhattuk, az erőforrást most is a vérkomoly Honda CBR1000RR-ből származó négy hengeres blokk jelenti majd. Persze a hagyományoknak megfelelően ezúttal is visszavettek egy kicsit a maximális teljesítményből, de cserébe rugalmasabb karakter várható, ami utcai használat mellett mindenképpen pozitívum.
Viszont így is 20 lóval erősebbre sikerült az utód, ami egy egész komoly 143 pacis teljesítményt és 104 Nm nyomatékot jelent. Ilyen erejű motornál már nem árt észnél lenni, szerencsére ezt a Hondánál is így gondolták, ezért szériában jár a csúszókuplung. A gázbowdent szintén el kell felejteni, modern ride-by-wire rendszer veszi át a helyét, háromféle választható gázreakcióval.
Ezen felül lehet még állítani a motorfék erejét is, illetve a kipörgésgátló engedékenységével is lehet alkudozni pár szinten. Akárcsak a CBR1000RR esetében, csak itt nem áll be az ember dereka tíz perc után. Az acélváz is zsír új, ahogyan a futómű is. Elöl Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) villa dolgozik, de hátulra is ők szállítják a rugózást. Persze mindkét egység mindenféle paramétere teljesen állítható lesz. A következő lapátot a CB1000R+ jelenti majd, ami némi többlet pénzért cserébe széria tartozékként adja a markolatfűtést és a gyorsváltót, meg még egy rakat prémium kiegészítőt.
Dehogynem, sőt M-esben is. Csak őket úgy hívják, hogy CB125R és CB300R. A megjelenés egységesen hasonlít az ezredesre, de a kisebb felni és gumi miatt a szakavatott szemek azonnal kiszúrják a belépő(bb) modelleket. A képek alapján mindkét gépet a már ismert egyhengeres blokkok hajtják. Adatokat azért nem írok, mert hivatalos még nincs, és lehet hogy húztak egy picit rajtuk. A hengerszám viszont tuti, eléggé keskeny az az erőforrás, na meg az egy szál leömlő is árulkodó.
Nem lepődnénk meg, ha kiderülne, hogy a célpiac itt is leginkább az ázsiai régió, ott hatalmas igény van a kisebb köbcentis motorokra. Viszont ez még nem jelenti azt, hogy kötelezően fapadosnak kellene lenniük. Mindkettőhöz gyárilag jár az ABS és a teljes LED világítás csomag.
Nekünk baromira bejönnek az új Honda modellek, jó végre látni, hogy próbálnak hűek maradni a szlogenjükhöz. Ti melyik CB változatra fizetnétek be?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »