Ráadásul kapásból háromféle zsír új variációt mutattak be. Ha valaki eddig esetleg nem követte volna a műfaj alakulását, a legelső hivatalos Scrambler (most ne számoljuk ide a ’60-as és ’70-es évekbeli motort) 2015 elején került kereskedelmi forgalomba, és azonnali siker lett. Barátságos és nem túl erős tulajdonságainak illetve kedvező árának köszönhetően vitték, mint a cukrot. A blokk egy megszokott 90°-os, V2-es elrendezésű 800 köbcentis egység volt, kellemes 75 lóval és egy hatos váltóval.
Na ez a szerény motor kapott most egy hivatalos utódot, vagy talán inkább nagy testvért. Várható volt a család bővítés, anno mi is írtunk róla. A 2018-as évre egyenlőre három modell várható, ezek a Ducati Scrambler 1100, a Ducati Scrambler 1100 Special és a prémiumnak szánt Ducati Scrambler 1100 Sport. Az olaszokat ismerve persze nem kizárt, hogy az összes létező bőrt lehúzzák majd erről a motorról is, így a jövőben további limitált kiadások is várhatóak. Maradva a jelennél, a blokk mindhárom motornál a jó öreg 1’100-as (egész pontosan 1’079 köbcentis) léghűtéses V2-es 84 lóval és nagyjából 90 Nm nyomatékkal. Hiába csak alig 10 lóval erősebb az elődhöz képest, valószínűleg sokkal rugalmasabb karakterű lesz a plusz három decinek köszönhetően.
Lesz itt még a gyári felszereltség részét képező Bosch kanyar ABS, 320 milliméteres dupla tárcsafék Brembo munkahengerrel, illetve egy 10 (!) szinten állítható menetbiztonsági elektronika is. A gázbowden már itt is a múlté, helyette ride-by-wire megoldás adja a jelet a gyorsításra. Elöl 18”-os, hátul 17”-os felnik lesznek, a már megszokott Pirelli MT60 RS gumikkal. Tovább böngészve az adatok között, kiderül mi lesz a fő különbség a három kiadás között. Az alap és a Sport Scrambler (mindennel feltöltött) súlya is megáll 206 kg alatt, míg a Special kiadás már 210 kilót nyom. Az alap 1100 egyszerűbb felniket kap, a Special egy szebb, sokküllős szettet. Talán ezért is lesz nehezebb. A Sport pedig könnyített kerekeken fog gurulni. Nagy hirtelen még a futóműben szúrtunk ki pár különbséget. A Sport elöl-hátul Öhlins cuccokat kap, míg az alap és a Special elöl Marzocchi, hátul pedig Kayaba alkatrészekkel mozog majd. A Ducati baromi sok gyári képet is közzétett, amelyeken megnézhetitek mindhárom modellt, mi a lényegesebbeket válogattuk össze.
A hivatalos árra még várnunk kell, de nem hiszem, hogy aggódnia kellene az olaszoknak. Elnézve a 800-as előd sikerét, egy nagyobb, erősebb, komolyabb scrambler elég tuti recept a sikerre!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »