Az angoloknál maradva muszáj megemlíteni a Fishert is, hiszen ők is számos kit-cart készítenek. Tényleg, mi is az a kit-car? Igazából Lego felnőtteknek, de a műszaki érzék nem hátrány. A vásárló megrendeli a kiszemelt gépet, a Fisher pedig házhoz viszi, de darabokra szerelve. Aztán kezdődhet az összerakás. Nyilván nem kell a motort is összefűzni, de azért akad benne kihívás. Két modell közül lehet választani, ezek a Menace és a Fury. Ami pedig a motorkínálatot illeti, egész szép a választék: kérhetünk Yamaha R1, Hayabusa, Honda Fireblade vagy Kawasaki ZX9 blokkot is, kinek merre húz a szíve. A végeredmény pedig nem csak gyors, hanem egy klasszikus gyönyörűség is lesz!
Ha a fent felsoroltak nem tűnnek elég keménynek, arra is van megoldás. Amikor az építők nem akarnak hozzányúlni a blokkhoz, marad a súlycsökkentés. Erre pedig a gokartok igencsak alkalmas alanyok. Itt is van rögtön két példa: 115 lóerő, 3 másodperc alatt van százon, 170 kilométer/óra a vége és úgy hívják, hogy GixxerKart. Nem nagy rejtvény a névválasztás, egy 1988-as 1’100-as GSX-R-ből származik a motor. De van egy újabb kiadása is, ami már kétüléses és egy 1994-es CBR110XX blokkja hajtja 164 lóerővel. Ez a szerkezet értelemszerűen a BladeKart nevet kapta és egy csapat holland fiatal rakta össze egy végzős projekt keretében.
A legjobbat hagytam a végére. A kaszni egy 1972-es Honda N600, ami mindössze 700 kilót nyom, a géptető alatt pedig egy VFR 800 FI V4-es motor lakozik. A váltó megmaradt a motorról, így szekvenciálisnak mondható, hátramenet pedig ugye nincs. Váltani a kormány mögé pakolt fülekkel lehet, de a kuplungot kell használni hozzá. Az erőt egy kardán viszi át a hátsó kerekekre, a futómű pedig egy első szériás Mazda MX-5-ből származik. A VFR blokkja 12 ezerig forog és köztudottan zseniálisan szól, vétek lett volna teljesen elnyomni a hangját. Persze ha a vezető úgy akarja, egy kis kallantyúval tudja szabályozni a hangerőt belülről, gondolom a kipufogóban helyeztek el okosan egy csappantyút. Nem is szaporítom tovább a szót, a tesztelő reakciói és őszinte vigyora mindent elárulnak:
Ha mondjuk lehetne választani egyet a felsorolt veszedelmek közül, ti melyiket vinnétek haza legszívesebben?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »