A sok nekifutás közül a legnagyobb port kavaró bukta díját a Skully-t megálmodó Marcus és Mitch Weller testvérpár veheti át. A Kickstarterhez hasonló Indiegogo közösségi finanszírozáson alapuló oldalon sikerült több mint 2.5 millió dollárt összeszedniük, ami elég sok fejlesztésre lett volna elég. Akkor kezdett gyanús lenni a dolog, amikor feltűnően hosszú hallgatás után semmivel sem rukkoltak elő. E mögött az állt, hogy a testvérpárnak sikerült a teljes összeget elvernie fényűző nyaralásokra, lakásokra, sport és luxusautókra, de belefért egy 2’000 dolláros számla is egy sztriptíz klubban. Reméljük, a CrossHelmet sikeresebben kerül majd piacra!
Egy ilyen sztori után nyilván mindenki szkeptikus kicsit, de most talán nem elbulizott pénzhegy lesz a történet vége. A tervek szerint a CrossHelmet bukósisak követné azt a mai trendet, miszerint minél több funkciót kell belesűríteni egy eszközbe. Így egy DOT követelményeknek megfelelő, modern kinézetű bukósisakról beszélhetünk. Ha minden igaz, lesz benne egy HUD display GPS navigációval, hogy ne kelljen a kormányra rögzített eszközt bámulni, ezzel is csökkentve a balesetek valószínűségét. Különlegesebbnek mondható, hogy a sisak hátuljában kamera lesz, így állandóan láthatja a motoros, hogy mi történik mögötte. Ezt egészíti ki az extra szélesre kialakított látószög, így teljes, 360°-os szögben érkezik információ arról, hogy mi történik körülöttünk.
Persze ma már mindenhez kötelező legalább egy applikáció is, így a CrossHelmethez is jár. Ezen keresztül lehet majd hívást indítani-fogadni, zenehangerőt állítani, vagy csoportos (telefon) beszélgetést kezdeményezni. Visszatérve a biztonságra, a tervezők erre is gondoltak: a bukósisak mindkét oldalán található egy-egy LED, ami főleg az esti, városi közlekedésnél jön különösen jól, ha az ember nem akarja, hogy elüssék. Ami a külsejét illeti, elég meredekre sikerült a dizájn. Bevallom, elsőre én is egy sci-fi űrsisaknak néztem, mintsem motorosnak. Külsejéből adódóan a klasszikus motorosoknak nem biztos, hogy a legjobb választás, de egy modern sportgépen vagy scrambleren könnyebb elképzelni.
Ha kedvetek támadna támogatni a projektet, a Kickstarter oldalán megtehetitek. Ott több kép és videó is rendelkezésre áll, plusz részletesebb infókat is olvashattok a cuccról.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »