A Yamaha motor rendkívül jó pillanatban debütált az MT-09 (legutóbbi tesztünket itt olvashatjátok róla) típussal, amely azóta modellcsaláddá terebélyesedett. Egy-egy motorblokkból kisebb-nagyobb átalakításokkal jókora részt hasítanak ki abból a bizonyos piaci tortából és jelentős sikerek mellett profitra is szert tesznek. Nekünk pozitívumként ebből az származik, hogy a megszokott minőség mellett egy adott teljesítményszintből- vagy hengerűrtartalomból kiindulva többféle alternatívát, modellváltozatot kínálnak. Másik oldalról egy-egy stílust többféle motorizáltsággal is elérhetünk – így igazán minden lehetőségünk megvan, hogy jól döntsünk. Nem kivétel ez alól az X-MAX család sem.
A városi sportrobogók egyik legkiválóbb képviselője a szegmensben 125-, 300- és 400 köbcentiméteres blokkokkal is elérhető. Egy új modellt bevezetni mindig költségesebb, mint a már meglévőt a legújabb rendelkezéseknek (jelen esetben az Euro4 normáknak) megfeleltetni. A korábbi X-MAX 250 helyett a 300-as változat tavasz óta érhető el, a felfrissült 400-as pedig már a bemutatótermekben van. (Korábbi változatának tesztjét itt találod.) Most pedig megújul a 125-ös változat is.
X-MAX 125 | X-MAX 300 | X-MAX 400 | |
Motor típusa | 4 ütemű, folyadékhűtéses, SOHC | Egyhengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, SOHC, 4 szelepes | Egyhengeres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, DOHC |
Lökettérfogat | 124 ccm | 292 ccm | 395 ccm |
Furat x löket | 52,0 mm x 58,6 mm | 70,0 mm x 75,9 mm | 83,0 mm x 73,0 mm |
Kompresszióviszony | 11,2 : 1 | 10,9 : 1 | 10,6 : 1 |
Maximális teljesítmény | 10,5 kW | 20,6 kW | 24,5 kW |
Maximális nyomaték | 12,0 Nm | 29,0 Nm | 36,0 Nm |
Kenési rendszer | Nedves karter | ||
Üzemanyagrendszer | Üzemanyag-befecskendezés | ||
Gyújtás | TCI | ||
Indítás | Elektromos | ||
Váltó | V-szíjas automata | ||
Üzemanyag fogyasztás | 2,7 l/100km | N/A | 4,18 l/100km |
CO2 kibocsátás | 63 g/km | N/A | 96 g/km |
Első felfüggesztés | Teleszkópvilla | ||
Első rugóút | 110 mm | ||
Hátsó felfüggesztés | Lengőegység | ||
Hátsó rugóút | 75 mm | 79 mm | 107 mm |
Első fék | Egyszeres tárcsafék 267 mm átmérő | Hidraulikus tárcsafék 267 mm átmérő | Hidraulikus kettős tárcsafék 267 mm átmérő |
Első gumi | 120/70-15 | ||
Hátsó gumi | 140/70-14 | 150/70-13 | |
Teljes hossz | 2185 mm | ||
Teljes szélesség | 775 mm | 766 mm | |
Teljes magasság | 1’415 -1’465 mm állítható szélvédőmagasság függvényében | ||
Ülésmagasság | 795 mm | 800 mm | |
Tengelytáv | 1’526 mm | 1’540 mm | 1’567 mm |
Minimális hasmagasság | 130 mm | 135 mm | 90 mm |
Nedves tömeg | 175 kg | 179 kg | 210 kg |
Üzemanyagtank kapacitása | 13,0 liter |
Valamennyi T-MAX felszereltsége abszolút a felső kategóriára jellemző: ABS és TCS (kipörgésgátló), LED ikerfényszóró és hátsó lámpák, Smart Key rendszer (kulcs nélküli indítás), motorkerékpár stílusú első villák a még jobb stabilitásért, ülés alatti tárolórekesz LED világítással két zárt bukósisak számára (a 400-asnál még egy A4-es méretű táska is elfér), kormányról vezérelhető többfunkciós műszerfal és további apróságok.
Mindhárom motorizáltságnál vannak egyező színek: két sötétebb szürke és két világosabb árnyalat (fehér illetve világosszürke). De megjelenik néhány más, egészen új szín is:
Radical Red, X-MAX 125 | Quasar Bronze, X-MAX 300 | Phantom Blue, X-MAX 125 és 400 |
Legkönnyebben úgy tudjuk megkülönböztetni a három változatot – abban az esetben, ha ugyanolyan szürke színben látjuk -, hogy a 125-ös kipufogója kisebb és henger alakú, a 300-asnál elöl egy féktárcsa van, a 400-asnál viszont kettős az első féktárcsa. Az X-MAX modellek számos kiegészítő felszereléssel bővíthetők: kipufogók, szélvédők, lábtartó, hátsó doboztartó keret és maga a doboz, továbbá utasháttámla-konzol és végül kényelmesebb vezetőülés.
Cimkék:
Közúton határon motorozva, könnyen adódik olyan helyzet, amit a csodaelektronika sem old meg. Kawasaki ZX10R és Traction Control ide vagy oda...
Elolvasom »A kínai gyártók jönnek fel, mint a talajvíz: sorra mutatják be, hogy mit tanultak az elmúlt években. Ez itt a HR7 modelljük.
Elolvasom »Az NSS300, vagyis a nagyobbik Honda Forza a városi és akár túrázásra is használható robogók egyik legjobb ötvözete. Hibája alig akad.
Elolvasom »Vannak, akik a nyitható szellőzős kabátokban már nem bírják nyáron. Nekik lehet kitűnő választás a Hevik Ikaro, amely szellős és vízálló is.
Elolvasom »Nagy várakozás után tért vissza a piacra a Suzuki legendás típusa, a Katana. A motor azonban nem minden szempontból ad okot a hurrázásra.
Elolvasom »Előfordul, hogy a tervezett ív során valamilyen akadály bukkan fel előttünk a kanyarban. Ilyenkor azonnal irányt kell módosítanunk. De hogyan?
Elolvasom »