Mi történhet akkor, ha egy tikkasztó augusztusi napon, egy salakos oválpályán összegyűlik néhány vigyorgó őrült, akiknek a kezük ügyében van egy több, mint 90 éves, kihegyezett amerikai vas? Nyilvánvalóan motorverseny lesz a vége, méghozzá a legőrültebb, legmókásabb fajtából. A képeket elnézve pedig szinte hihetetlen, hogy ez az esemény nem 1922-ben volt, hanem csupán a múlt hónapban. Ráadásul ez már a második ilyen alkalom volt idén. Az elsőt a Daytona Bike Week keretein belül rendezték, akkor aszfaltozott ovál pályán, és mielőtt bárki csettintene, hogy na ez egy igazi, férfiaknak való menet, akkor jelezném, hogy azt akkor egy hölgy, Brittney Olsen nyerte. Tengermély tiszteletünk innen is, és emeljük kalapunkat előtte. Ezúttal pedig a Sturgis Rally egyik látványos eseménye volt a Sons of Speed.
“Gurultunk egyet egy salakos oválpályán fékek, vagy éppen kuplung nélküli gépekkel, ami elég érdekessé tette a dolgot. Alig várom, hogy újra megcsináljuk.” – mondta az eseményről Billy Lane, aki ismert motorépítőként nyilvánvalóan a saját keze munkájával állt rajthoz. Akárcsak a többi induló. Az első helyezettnek járó elismerést ezúttal Ebay Jacob csaklizta el egy 1919-es Harley-Davidson nyergében. A dobogó második fokát a már említett Billy Lane hozta el, egy ugyanilyen motorral. A harmadik, és negyedik helyen már színesebben alakult a gépfelhozatal, azokon a helyeken egy 1921-es Harley, és egy 1913-as Perry Mack futott be.
A szabályokat és az alapötletet valóban a korai huszadik század nyitott motorversenyei ihlették. Az indulóknak tartaniuk kellett magukat ahhoz, hogy 1925 előtti 1’000 köbcentiméteres V2-es motorokkal kellett rajthoz állniuk. A korhoz igazán dukáló, autentikus helyszín egy hírhedt deszkapálya lett volna, de abból talán már nem is találni megfelelő állapotban lévőt. Nem is beszélve arról, hogy szervező legyen a talpán, aki rábólintott volna, hiszen azt ne felejtsük el, hogy annak idején szinte már az volt a különleges, ha nem halt valaki szörnyet egy ilyen gladiátor viadalon.
A versenymotorokon szabadon lehetett módosítani a kormányt, a sárvédőket, a kipufogót, a lábtartókat és az üzemanyag-, illetve olajtartályokat. Egészen biztos vagyok benne, hogy hátborzongatóan gyönyörű hangorkán kísérte ezt az őrületet, és akinek volt szerencséje személyesen látni, annak egy igazán különleges élményben lehetett része. Szerencsére nem ez volt az utolsó. Október 21-én újra rajthoz állnak a Smyrna Speedwayen. Nagyon remélem, hogy akkor néhány videó is készül majd, hogy legalább az enyhe fuvallatát átérezzük az ott uralkodó hangulatnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »