Az ügy hátterében a már unalomig ismert VW dízel botrány áll. Röviden összefoglalva arról van szó, hogy a németek autói felismerték, ha mérőpadra állították őket, és ez esetben roppant rafkós módon hamis emissziós értékeket mutattak. Amerikában bukott ki a dolog, és mivel ott jellemzően érzékenyebbek az emberek az ilyen témákra, nem kis összegre bírságolták meg a Volkswagent. Mivel 4,3 milliárd dollár még egy ekkora multit is megvisel, szóba került a Ducati eladása is. Most azonban mégis úgy fest: mégsem szakad meg az együttműködés.
A VW vezetősége egyenlő arányban tartalmaz céges management-et, valamint munkaerőért felelős képviseletet. Valószínűleg ennek köszönhetően menekült meg a Ducati az eladástól. Ugyanis a dolgozókat képviselő oldal egyöntetűen leszavazott minden olyan javaslatot, ahol említésre kerül bármelyik, a VW tulajdonában lévő márka eladása. Továbbá a Reutersnek adott interjúban megszólalt bennfentes szerint nincs is akkora baj, hogy szükséges lenne a birtokukban lévő márkák értékesítése. “A Volkswagen felügyelő bizottságának szakszervezeti oldala nem fogja jóváhagyni sem a Ducati, sem a MAN Diesel & Turbo eladását. Bárki, aki el tudja olvasni a félévi pénzügyi jelentést láthatja, hogy nincs szükségünk a többlet pénzre, és egyik leányvállalatunk sem eladó.” – szól a nyilatkozat.
A Volkswagen konszernen belül az Audi AG. tulajdonában lévő Ducati 90 éve gyártja a szebbnél szebb motorokat és igen nívós múlttal bír. Félreismerhetetlen külsejű és karakterű motorokat alkot, kár is lett volna elkótyavetyélni egy autóipari baklövés miatt. Főleg úgy, hogy 2012-ben 750 millió dollárért sikerült megszerezniük maguknak az olaszokat.
A lehetséges vevők között volt az amerikai Harley-Davidson, az osztrák KTM, de olyan márkák is érdeklődésüket fejezték ki, mint a Polaris, vagy a Royal Enfield. Az inidiai Bajaj pedig saját nyilatkozata szerint a megegyezés küszöbéig jutott a tárgyalásokban. Mi mindenesetre örülünk, hogy megmaradt a biztos háttér az olaszok mögött. Ti is?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »