A BMW már régóta vezeti az eladási listákat, ami a klasszikus értelemben vett túramotorok kategóriát illeti. Zászlóshajója, az R1200GS illetve a modell Adventure változata, bár nem a legolcsóbb a piacon, a szegmensben mégis meghatározó szerepet tölt be. A BMW pont ebből kiindulva gondolja úgy, hogy igenis fel kell vennie a versenyt társaival, akik már jócskán 140 lóerő fölött járnak.
A BMW nagyon régóta törődik a felhasználók igényeivel. Így igyekszik a motorokat azokon a terepeken tesztelni, ahol azok későbbiekben szolgálatot teljesítenek majd. Ennek ellenére néha előfordulnak olyan problémák, mint a nemrégiben kirobbant futómű botrány. Az első teleszkópszár képes kicsúszni a villahíd furatából, ami menet közben (főleg terepen) tud okozni néhány elég kellemetlen pillanatot. Természetesen a hiba javítása egy nemzetközi visszahívás keretében már zajlik.
A BMW rengeteg pénzt és energiát fektet piackutatásra, valamint a termékei népszerűsítésére, ami szerencsére meg is látszik az újabb modelleken. Évente érkeznek a technológiai újítások, amelyek kényelmesebbé teszik a felhasználók mindennapjait. Talán nem is véletlen, hogy a világ hegyi útjainak leggyakoribb látogatói ezek a motorok.
Amennyiben hinni lehet a szóbeszédnek, akkor a BMW R1200GS sorozata teljesen új műszeregységet is kap. Egy opcionális – vagyis feláras – felszerelésről van szó, amelyre szintén a szegmensben folyó verseny miatt volt szükség.
Az erőforrások teljesítménye is növekedni fog. Ezt részben a hengerűrtartalom 1’170-ről 1’250 köbcentire növelésével, részben pedig a változó szelepvezérlés (VVT) bevezetésével kívánják elérni. A gyártó közleményében elmondta, hogy a részben folyadékhűtéses boxermotornak nem árt az új technológia bevezetése, sőt valószínűleg egészségesebb is lesz a motor járása a leggyakrabban használt fordulatszám tartományokban.
A technológia egyébként nem egyedi az Adventure kategóriában. Olasz kollégájuk, a Ducati már a Multistrada motorjában használja a fejlesztést, és az ő esetükben sikerült is a csúcsteljesítményt a középnyomatékkal egyensúlyba hozni. Ha ez a BMW-nek is összejön, talán nem fogják bánni, hogy csak másodikként vezették be a rendszert, amely már 2018-tól piacra kerül az R-sorozat boxer-kínálatában.
A BMW Motorrad óriásit kockáztat ezzel, ugyanis eladásainak több mint felét az R osztály, azon belül is az R1200RT, R1200GS illetve az Adventure változat teszi ki. Az ár növelése pont ennek okán szóba se jöhetett, az új modell alapára valahol 17’000 EUR körül lesz, ami valamivel több mint 5 millió forintot jelent. Nagyjából ennyibe kerül a jelenleg kapható alapmodell is.
A színvariációkról egyébként még különösebb hír nincs, de előreláthatólag megmaradnak a ma kapható klasszikus színek, illetve vélhetően továbbra is elérhető lesz majd az egyedi Rallye változat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »