A motoros balesetek során leggyakrabban nem a fejünk vagy a gerincünk sérül. Persze ezek a legsúlyosabb bajok, de a statisztikák szerint egyértelműen végtagjaink vannak a legnagyobb veszélynek kitéve. Aki tehát félcipőben – rosszabb esetben szandálban, papucsban – és/vagy kesztyű nélkül motorozik, sok felesleges kockázatot vállal. Azért feleslegeset, mert a nagy melegben is biztonságos és komfortos védelmi eszközöket már régen feltalálták. Szétnéztünk az Alpinestars hazai képviseletén, a Motostar szaküzletben, hogy milyen cipőkkel és kesztyűkkel fokozhatjuk védelmünket kánikulában is.
Videónkban részletesen bemutatjuk a termékeket, alatta pedig egyenként is olvashatsz róluk
A legkönnyedebb viselet, amely egy utcai cipőnél mégis lényegesen többet véd. Az Alpinestars Faster-2 az autósportban használatos lábbelik fazonját idézi, rendelkezik bokavédelemmel és erősített a sarokrésze is. A lábujjainkat szintén jobban óvja egy sima bocskornál. Talpa különösen jó vízelvezetésű és nem csúszik olajos felületen sem. Ugyanakkor nagyon könnyű viselet, amely tényleg alkalmas rá, hogy a motorról leszállva ebben folytasd a napod. Akár egész napos munkahelyi viselésre is jó lehet.
Ugyanaz a felépítés, ugyanaz a védelem és ugyanolyan divatos megjelenés. Az egyetlen különbség a teljes átszellőzés. A Faster-2 Vented bőrfelületei perforáltak, így kiválóan átfújja a menetszél, illetve a bemelegedő lábad páráját is kiengedi. Így a lábszag réme sem fenyeget annyira… A nyelv szintén fokozottan légáteresztő anyagból készül, így összességében nagy kánikulában még inkább optimális viselet. A zárt- és a szellős kivitel egyaránt többféle színkombinációban kapható.
Az Alpinestarsnál bevált módon kimondottan női lábakra fejlesztett változat. A Stella Faster-2 technikai tudásában megegyezik az elsőként bemutatott férfi kivitellel. Azonban más kaptafára készült, így jobban passzol a nőies lábformához – tehát nem csak a méretezése kisebb. A színvilágban szintén jó kis nőcis kombinációval találkozunk – így akár utasként, akár vezetőként ül motorra a gyengébbik nem képviselője, jól jár vele.
Hatalmasat ugrunk a védelmi szint terén. Az Alpinestars SP-1 is csak egy motoros cipőnek tűnik, azonban azok átlagánál sokkal jobban véd. A saroknál, a bokánál és a lábujjaknál megerősített TPU és TPR protektorok versenyszintű védelmet biztosítanak, miközben megmarad az utcai kényelem. A lélegző textil bélés, a stratégiai pontokon elhelyezett rugalmas lépéskönnyítők, a korszerű mikroszálas anyaghasználat, a hatékony tapadást megteremtő gumikeverékű talp, a Kevlar® fűzők és állítható Velcro tépőzáras rögzítés mind-mind fokozzák a motorozás élményét. Ugyan perforációval nem rendelkezik, de egész éves motoros cipőnek tökéletes, nagy melegben pedig egy csizmánál mégis lényegesen könnyebb viselet.
Felértünk a csúcsra. Az SMX-1 R Air tulajdonképpen már nem is egy motoros cipő, hanem egy versenycsizma alacsony szárral. Védelmi képességei – a lábszárat leszámítva – megegyeznek egy sportcsizmáéval. Cipzárral és tépőzárral záródik, rugalmas betéteinek tervezése során pedig kimondottan ügyeltek rá, hogy ne csak motorozáskor, hanem gyalogos közlekedéskor is jó legyen. Úgyhogy ha sportos gépen nyomod, nem akarsz sokat engedni a biztonságból, jól is akarsz kinézni, de a teljes csizma túlzásnak tűnik, ebben kiváló partnerre találsz majd.
Térjünk át a kesztyűkre, és kezdjük egyből a csúcson. Az Alpinestars SP Air protektorozásában egy versenykesztyűvel ér fel, ugyanakkor a tervezők igyekeztek a legmagasabb szintű szellőzést biztosítani. Anyaga nagyrészt perforált bőr, ahol nem tudunk csúszni, ott pedig lélegző textil betéteket találunk. Még a TPR ujjperc protektorokon is légbeömlők vannak. Mivel alapvetően túrázásra készült, a hüvelyk- és mutatóujjon kapacitív érintőképernyő-kompatibilis bevonata van a telefon és a GPS kezeléséhez. Tökéletes választás, hiszen a maximális hőkomfortot ötvözi a kompromisszummentes biztonsággal.
Aki nyáron inkább a rövidebb szárat szereti – ahogy én is – az SMX-2 AC képében fogja megtalálni a tökéletes megoldást. Az AC jelentése Air Carbon, amely egyrészt a teljesen perforált és átszellőző kialakításra, másrészt a karbon kézfej-védelemre utal. Kevesebb a protektor, mint az előző példában, azonban lényegesen könnyebb a fel- és levétel, és még könnyedebb viseletet biztosít. Fazonja és légcseréje miatt akár off-roadozásra is jó lehet – persze a gyönyörű, igényes cuccot kár lenne összesarazni. Egy egyszerű terepkesztyűhöz képest viszont az aszfaltos tenyéren-csúszás során ég-és-föld lesz a védelme!
A vastaggal szedett típusnevekre kattintva azonnal eléritek a termékeket a Motostar webáruházában.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »