Az 1893-ban alapított cég hosszú fennállása óta először ad lehetőséget profi átépítőknek, hogy hozzányúljanak a klasszikus gépekhez. Na de miért kellett erre eddig várni? A Royal Enfield márkát mindig is jobban jellemezték az ízlésesen klasszikus motorok, mint a vadul átalakított, feltűnést keltő, hangos és egyedien átdolgozott gépszörnyek. Az eddig forgalmazott extra kiegészítők listája pedig kimerült az opcionális nyeregtáskáknál, illetve a magasított plexiknél. Ennek fényében azért elismerés illeti a managementet, bátorság kellett egy ilyen döntéshez.
Mivel jelenleg kizárólag Indiában gyártják a márkát, ezért az együttműködés is csak helyi átépítő műhelyekkel működik, legalábbis egyenlőre. Ezek a következőek: Bull City Customs, TNT Motorcycles, Bombay Custom Works és Inline3. Európában valószínűleg nem túlzottan ismertek ezek a műhelyek. Ez sajnos azt jelenti, hogy ha ilyen motort akarna az ember, akkor bizony Indiáig kellene utaznia érte. Viszont ha már úgyis ott vagyunk, érdemes lenne benézni a Kahn Marketnél található kirendeltségbe, mivel ott vannak kiállítva az egyedi vasak. Mind a négy műhely képviselteti magát, a kirakatba állított gépek mellett pedig részletes lista ismerteti a pontos módosításokat.
Láttunk már több példát is, ahol az átépítésre szakosodott műhely megálmodja, hogy milyen legyen az új motor, kicsit csiszol a dizájnon, majd a kész terméket áruba bocsájtja. Na a Royal Enfield ennél tovább ment, hiszen a vásárló a műhelyekkel együttműködve találhatja ki az ízléséhez leginkább passzoló átépítést. Így kijelenthető, hogy minden esetben egy valóban teljesen egyedi kétkerekű lesz a végeredmény.
Hogy milyen gépet akar végeredményként a szerencsés vevő, az teljes mértékben a vérmérsékletétől függ. Lehet szó egy szimpla átfestésről, fék- illetve kuplung kar cseréről, vagy ülés módosításról, de akár fényszórók, lengőkarok, vagy komplett vázelemek is teret adhatnak a vásárló egyedi elképzeléseinek. A marketing osztály is hamar kapcsolt, már forgalmazzák a “lifestyle” termékeket, amelyek tovább hangsúlyozzák az egyediséget. Lehet válogatni kesztyűk, napszemüvegek, bukósisakok illetve kabátok közül.
Nem marad más hátra mint a bizakodás, hogy a világ többi részén, így akár nálunk is felbukkannak ehhez hasonló végtelenül pozitív kezdeményezések.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »