Bár alaposan rájár a rúd mostanság az MV Agustára és komoly pénzügyi nehézségekkel küszködik a talján gyár, de egy kis ötletelésre mindig van keret. Hiszen mi más vihetné előbbre a gyártó szekerét, mint a folyamatosan újuló és egyre kívánatosabbá váló termékpaletta? A varesei tartományi bíróság néhány hónappal ezelőtt csődvédelem alá helyezte az aprócska, ámde annál egzotikusabb járgányokat kínáló gyártót és több befektető is belepumpált némi pénzmagot, amely elengedhetetlenül szükséges az életben maradáshoz. Ennek örömére munkához is láttak a formatervezők, akik a mérnökökkel karöltve egy Brutale 800 alapjaira épülő, csodaszép modern klasszikus koncepciót mutattak be.
Egy ideje már találgatás övezte, hogy vajon mit is takar az MV Agusta berkein belül az RVS-program. Most végre kiderült, hogy a rövidítés a Reparto Veicoli Speciali szavakat takarja, amelyet speciális jármű osztálynak, vagy részlegnek fordíthatunk. El is készült az első bringa, amely alapján kiderül, hogy az RVS egyfajta házon belüli custom műhely, ennek a nevét viseli a gép is.
Hamisítatlan café racert rittyentettek a részleg emberei a brutálisan sportos naked-ből, így még a sorozatgyártású változat gyönyörűség faktorát is jócskán túllicitálták. Eddig csak egy félhomályba burkolózó sziluettet láthattunk a talján csodaparipából, ám most teljes egészében megcsodálhatjuk a műalkotást. Hozza a műfajhoz kötelező kialakítást és kiegészítőket – a csutakormány és a körlámpa már szinte magától értetődő.
A klasszikus beütésű külső természetesen kőkemény modern technikát rejt, de ez már első ránézésre is feltűnik a szemlélőnek. A Brutale 800 soros háromhengerese foglal helyet a gyönyörű térhálós vázban, ám az eredeti 110 lóerőt felsrófolták egészen 150-ig, így a menettulajdonságai garantáltan lélegzetelállítóak lesznek. A fékeket és a kipufogó rendszert még tovább finomították – nem mintha a kiindulási alap nem lett volna kielégítő.
Az egyelőre még kérdéses, hogy lesz-e lehetőség megvásárolni ezt a gépet ebben a formában. Ha sorozatgyártásra bocsátják, akkor is a borsos ár lesz a hátráltató tényező az értékesítés során. Most, hogy ennyire rágyúrtak a dizájnra, egy kicsit foglalkozhatnának a finanszírozási problémákkal is. Nagy kár lenne, ha búcsút kéne intenünk ennek a nagyszerű márkának. Végezetül lessetek meg egy videót a motor fejlesztéséről!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »