A tájékozódás számomra nem okozott különösebb nehézséget, csak az itinert nézve pontosan tudtam haladni. Egy-egy apróbb hiba azért becsúszott – mint például észre nem vett utca név tábla -, de hamar kiszúrták a csapattársaim, és megúsztuk pár méteres túlszaladással. A vacsora elfogyasztása után még társalogtunk egy kicsit némi alkoholos folyadék mellett. Persze csak mértékkel, mivel a szombat dupla távval várt ránk.
Előző este megbeszéltük, hogy reggel hétkor már motoros felszerelésben, útra készen ülünk le reggelizni. Így 7:30-kor sikerült elindulnunk. Első felkeresendő célpontunk Szalónak vára volt. Mintegy 40 perces motorozás után a bejárat előtt parkoltunk le. Tudtuk, hogy ez a nap hosszú lesz, ezért pár perc bámészkodás és fényképezés után tovább is álltunk. A következő vár igen messze volt. Az itinert követve fordultunk jobbra, fordultunk balra, kerestünk táblákat, de mégis valahogy keveredett bele egy kis unalmas szakasz.
Ám szerencsére ezt a kis negatívumot hamar elfeledtük és kiült a vigyor a szánkra, amikor letértünk egy-egy kis erdei útra. Majd a vigyor fokozódott, amikor ráfordultunk a B69-re. Itt a tó partján beiktattunk egy kis pihenőt, és mindenki meglepetésére ismerős motorosokkal futottunk össze, akik épp a szomszédos Szlovéniából kanyarogtak át majd vissza. Egy kis cseverészést követően tovább indultunk, és kiélveztük a kellemes ívű kanyarokat.
A napi második várunknál – Griffenben – szinte csak lassítottunk, kutyafuttában egy gyors fénykép, majd mentünk is tovább. Néhány kilométert magunk mögött hagyva máris Wolfsberg kastélyára fókuszáltuk fényképezőgépeinket. Ekkor már majd hat órája motoroztunk, de még a teljes táv több mint fele még hátra volt. Ezen a részen az útvonal jól volt kitalálva: egyik pillanatban még főúton, a következőben már kanyargós hegyi úton, aztán meg nagyon keskeny erdei utakon haladtunk.
Itt belefutottunk egy lezárásba, ahonnan a kiutat csak a GPS segítségével találtuk meg. Szerencsére a leírás diktálta útvonalra hamar ráleltünk, és folytattuk a gurulást. Délután fél hat körül meg is érkeztünk a túra – szerintem – legszebb várkastélyához, Wartenstein vadregényes várához. Előkerültek a gépek és tettük a “dolgunkat”. A hátralévő táv ekkor mintegy 140 kilométer volt. Ez nem tűnik sokan, de annak fényében, hogy épp tíz órája voltunk úton, már igen. Társaimban szerencsére még a gondolata sem merült fel annak, hogy esetlegesen rövidítsünk, így az utasításokat követve húztuk a gázt továbbra is. Hozzávetőlegesen egy órányi motorozás után érkeztünk meg Eisenstadtba, az Esterházy kastélyhoz.
Gyors fénykép készítés és útnak eredtünk, mert már csak egy vár várt reánk. De ezt a várat csak murvás úton lehetett megközelíteni, így ez nem is volt a “kötelező” program része. A csapatból az igazán elszántak felgurultak a 300 méter hosszú földúton és miután visszatértek, arra a döntésre jutottunk, hogy menjünk a szállásra. Szerencsére az akaratunk megegyezett az itiner parancsaival, így 20 óra után valamivel célba értünk. Fáradtan, éhesen de elégedetten és élményekkel teli.
Jól esett a meleg vacsora és a hideg sör, bár azt hiszem a sorrend fordítva volt, és mintha vacsora csak egyszer lett volna. 🙂 Jól esett beszélgetni is egy kicsit. Megvitatni, ki merre járt, volt-e hiba az itinerben és a világ egyéb dolgairól csacsogni, ami a motorozáshoz kapcsolódik. Majd pihenni térni.
A túrát vasárnap délelőtt a pólók és emléklapok átadása zárta, majd a kisorsolt Motoflywear szemüveg boldog tulajdonosát láttuk az – alkalmi – emelvényen. Ezután egy dolog volt még hátra: egy csoportkép készítése, amelyhez nem voltunk restek bármit megmozdítani.
A végére pedig jöjjön egy kis összegzés. Közel 900 kilométer, 196 itiner pont, pár liter benzin, néhány rovar a plexin és a többi… De ezek a számok, amelyek nem adják vissza, hogy milyen élményt kapott az, aki részt vett ezen a túrán. Az útvonal választás – így utólag – nagyon is jó volt. Kelletek bele azok a gyors, unalmas szakaszok – így is jutott elég kanyar. Az utunkba kerülő várakat jó lett volna kicsit közelebbről is megszemlélni, de tudtuk előre, hogy a túra nem erről fog szólni. Egyszerűen nem lett volna rá idő. Így legalább kerültek fel újabb látnivalók ama képzeletbeli listára, ahová vissza kell térni. A szervezésre csak annyit tudok mondani, hogy ettől jobban nem lehetett volna összehozni. Ezúton is köszönjük Mackonak!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »