Kína a világ legnépesebb országa, ráadásul mind gazdasági-, mind földrajzi jellemzői is erősítették abban, hogy egészen mostanáig a legtöbb motort eladó ország is volt. De már csak múlt időben, ugyanis 2016-ban India lenyomta. Nem kicsit, hanem nagyon. A második legnépesebb államban a határokon belül ugyanis tavaly több mint 17,7 millió új gyártású motorizált kétkerekű talált gazdára. A szám annak fényében is elképesztő, hogy 1,315 milliárd lakosával lassan ezt az adatot tekintve is világelsők lesznek. Hogy kicsit képbe kerülj a számokat illetően: az állampolgárok számát tekintve 134-szeresen előznek meg bennünket, magyarokat. Abban az esetben, ha nálunk is ugyanannyi lenne az eladott motorok mennyisége a lakossághoz viszonyítva, tavaly úgy 132 ezer fogyott volna. De nem fogyott csak bő kétezer… Ez az eltérés pedig egyenesen sokkoló. Ahogy az is, ha visszaosztjuk az indiai értékesítést a napok számával. Akkor ugyanis az jön ki, hogy kicsivel több mint 48’000 eladás történt – NAPONTA!!! Nézzük meg egy kicsit, mik vezettek oda, hogy világelső lett India.
Az eladott motorok darabszámában India lenyomta Kínát. Hamarosan népességét tekintve is világelsők lehetnek
Az elmúlt hét évben 32 százalékkal nőtt ugyanis az eladások száma. A gazdaság töretlen dinamizmussal fejlődik, azonban az 1,3 milliárd ember döntő része számára egy autó megvásárlása még mindig távoli utópia. Ugyanakkor az úthálózat hatalmas fejlődésen ment át: már a kisebb (ottani viszonyok szerint!) városok külső részein és a vidéki régiókban is szinte mindenhol aszfaltút vezet – ezen a téren óriási volt a változás mostanság. Szintén érdekes tendencia, hogy drasztikusan halad az ország az emancipáció útján. Egy évtizeddel ezelőtt nem volt jellemző, hogy egy nő önállóan közlekedjen motorral – ma azonban egyre inkább elfogadott. A piacnak pedig nagyon sokat számít, ha az ottani hölgy lakosság rákap a közlekedésre. Csak hogy a bevezető párhuzamot folytassuk: ugyanezen időszakban Kínában a gazdaság eljutott arra a szintre, hogy az autópiac van robbanásszerű fejlődésben, a motoroké pedig már esik vissza: ott 2016-ban 11 százalékkal kevesebb motorizált kétkerekűt értékesítettek, mint egy évvel korábban.
Ilyen a tipikus motor. Hero (Honda) Splendorból évekkel ezelőtt is több mint egy millió fogyott 12 hónap alatt
Az indiai közlekedési kultúra az utak zsúfoltsága miatt is a motorok körül forog. A forgalomban levő rendszámozott járművek több mint 80 százaléka (!!!) motorkerékpár. Természetesen nem ezerkettes túragépekre kell gondolni: ott a 80-150 köbcentiméteres motorok, mopedek és robogók képezik a kétkerekűek döntő részét. Néhány éve olvashattatok róla, melyik a tíz legnépszerűbb típus arrafelé – a helyzet azóta vélhetően nem változott gyökeresen meg. Így talán még tisztább mindenki számára, miért törekszik annyira az összes gyártó oda, és fejleszt arra alkalmas gépeket. Hiszen a fejlődés India gigantikus piacán vélhetően még nem ért véget.
Cimkék:
Dél-európai társunk autópályán, elég nagy tempónál akadt össze egy autóval. Nagyon szerencsés volt, mert karc nélkül megúszta a kalandot.
Elolvasom »A motorosok nagy része elfelejti azonnal megszüntetni az index működését irányváltoztatás után. Pedig ez életveszélyes is lehet! Itt a megoldás.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »