John Connor (nem, nem a Terminator filmek főhőséről van szó, csupán egy majdnem-névrokonáról) agyvérzést szenvedett. Felépülését elősegítendő orvosai azt tanácsolták, hogy keressen valamilyen otthon elvégezhető kreatív tevékenységet. Olyat, amely a lehető legtöbb gondolkodást igényli. Úgyhogy John úgy döntött, megvalósítja régi álmát és motort fog építeni. Persze nem valamilyen komoly fémmegmunkálási melót igénylő OCC-verő chopperre gondolt, hanem valami egyszerűbbre. Így választása egy Yamaha XS250-re esett.
Az 1978-as gyártású masina nem volt agyon használva: órája mindössze 11’000 mérföldet, azaz kevesebb mint 18 ezer kilométert mutatott. Mert csodák a világ minden részén akadnak… John nekiállt saját elképzelései szerint csinosítani és átszabni a vasat. Az üzemanyag tartályt egy Suzuki GN125-ről vette, de kicsit át kellett alakítani, hogy passzoljon a Yamaha vázára. Az ülést maga fabrikálta (a tömést és a varrást is egyedül készítette), valamint felcsiszolta az oldalsó fémborításokat. A segédvázhoz is hozzányúlt: ez most jóval rövidebb, mint volt. Az erőforrásba viszont nem piszkált bele, csak a kipufogókat cserélte nyitottakra.
A fenti munkafolyamatokat ne úgy képzeljétek, hogy Mr. Connor 2-3 hétvége alatt összecsapta a cangát. Több évig dolgozott rajta, közben pedig valóban felépült a stroke következményeiből. Annyira, hogy ma már használja is a stílusos bütykös gumikkal ellátott gyermekét. Mint mondja, hatalmas örömmel tölti el, hogy mindenfelé elismerő pillantásokat zsebel be a motor, ahol csak megáll vele. Meg persze ő maga is, hiszen kezei munkája nyomán vált ilyenné a masina. Mi a tanulság? A motorépítés mint rehabilitáció is remekül működik!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Spanyol motoros társunk a legmagasabb védelmi szintű csizmát vette fel terepen motorozva, mégis súlyos sérülés lett a vége. 18+ tartalom!
Elolvasom »A kanadai pár feladta kispolgári életét. Mindenüket pénzzé tették és világkörüli útra indultak két motorral. A kaland még nem ért véget!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »