Nem friss hétvégi motoros balesetről van szó, nem is hazai sztoriról. Múlt héten történt az Amerikai Egyesült Államokban, Arizona államban. A Phoenix Police motoros járőrét érte némi fizikai atrocitás egy automata vezérléssel közlekedő elektromos Tesla Model X személygépkocsi részéről. A jelentés szerint a rendőr éppen lehajtott az egyik várost elkerülő gyorsforgalmi útról, a Tesla pedig mögötte közlekedett. A lehajtó végén levő közlekedési lámpánál a járőr megállt. A mögötte érkező autó úgyszintén. Majd egyszer csak elindult és hátulról nekiment az álló motornak.
Személyi sérülés szerencsére nem történt, ugyanis a kék lámpás kétkerekűről a tisztnek sikerült még időben leugrania. Az esetről a helyi rendőrség szóvivője, Alan Pfohl hadnagy nyilatkozott. “Igazából a két jármű minimális mértékben ütközött egymásnak. Az esetet nem is vizsgáltuk volna, ha az egyik részese nem állományunkban levő egység lett volna. A sebességkülönbség minimális volt, anyagi kár sem keletkezett egyik járműben sem.”
Hazánkban az automata üzemmódban közlekedő személygépkocsik még egyáltalán nem jellemzőek. Odaát azonban már szép számmal futnak. Persze nem vezető nélküli négykerekűre kell gondolni, csupán olyan autóra, amelyben a sofőr dolgát sokféle elektronika könnyíti meg. Gondolok itt távolságtartó tempomatra, automata fékrendszerre és sávtartó (illetve önállóan kormányzó) automatikára. A Tesla Model X mindezekkel fel van szerelve. A jármű használati útmutatója azonban kiemelten tartalmazza, miszerint a gyorsforgalmi útról lehajtva a jármű minden esetben vissza kell hogy adja az irányítást a sofőrnek. Ugyan a Tesla már októberben bejelentette, hogy rövidesen teljesen automatikusan közlekedő autókat dobnak piacra, ez még nem történt meg. Talán szerencsére. Bár az egész folyamat célja a biztonságosabb közúti közlekedés elérése, de a jelek szerint vannak még rések a pajzson.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »