A legalább középkorúnak tekinthető korosztály (mint jómagam is) biztosan emlékszik az autók harmadik féklámpája körüli mizériára. Valamikor a kilencvenes évek legelején lehetett, amikor is a hazai hatóságok egy darabig harcoltak ellene, majd egyszer csak rájöttek: bizony komoly biztonságnövelő hatású dologról van szó. Hiszen amikor egy autó fékez, azt alapesetben csak a mögötte haladó észleli. Kivéve, ha szerelünk egy plusz jelzőberendezést minél magasabbra – így a mögöttes forgalom is előbb szerez tudomást a tempócsökkenésről. Nekünk, motorosoknak azonban még most, jó negyed évszázaddal később is csak egy féklámpa van a járművünkön – az is jó alacsonyan.
Természetesen sokan felismerték a fejlődés fontosságát. Jelent meg magasabbra helyezett világításrendszer ruházatba integrálva, sőt a Nolan sisakkommunikációs rendszereinek egyike is tartalmaz ilyen biztonsági újítást. De ha motorfékre működővé akarod tenni motorod féklámpáját, annak sincs akadálya. A legmagasabb pontunk azonban mégis csak a bukósisak – tehát annak a hátuljára kell hogy kerüljön a kiegészítő féklámpa – a logika legalábbis ezt diktálja. A floridai BrakeFree Technoligies újdonsága pontosan ebbe az irányba kíván haladni.
A fizikai méreteit tekintve elég termetes kütyü 170 grammot nyom akkumulátorokkal együtt. Hálózatról kettő óra feltölteni és nyolc órán át képes működni. A fizikai méret nyilván nem véletlenül ekkora: a technikai beltartalomhoz elegendő lenne kisebb cucc is, de a jó észlelhetőséghez világítófelület is kell! A Brake Free komoly méretű- és fényerejű ledes fényforrásokkal világít. Éjszaka már alapból sokat javít az észlelhetőségeden, a lassulásodat pedig minden fényviszony mellett a mögötted közlekedők tudtára adja. Beépített szenzorainak köszönhetően nem kell hozzá alkalmazás, nem kell semmilyen módon csatlakoztatni. Önállóan működik és minden sebességcsökkenésre felvillan – még motorfékre is. Tehát ha csak visszaváltasz és elengeded a gázt, a mögötted jövők máris tudni fogják: vesztesz a sebességedből. Ötletes és hasznos holmi – a fejlesztők jelenleg befektetőket keresnek és előrendeléseket gyűjtenek újdonságukra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »