Soha nem volt még ekkora a kereslet a naked motorok iránt, mint az utóbbi néhány évben. Ennek köszönhetően szinte a motorgyártók húzóágazatává vált ez a kategória. Jobbnál jobb típusokkal örvendeztetnek meg bennünket. Egyre inkább érezni bennük azt a rengeteg befektetett munkaórát, amelyet azért öltek a fejlesztésbe, hogy a végfelhasználó fültől fülig vigyorogjon a sisak alatt. Ilyen lesz a KTM legújabb, vadulásra szánt járgánya, a 790 Duke is, amelynek prototípusáról már olvashattunk és láthattuk is száguldozni.
Nem titkolt célja a KTM-nek, hogy minél többet értékesítsenek a legújabb Duke-ból, ezért egyből két teljesítményszinttel is kínálják majd. Az erőforrás az osztrák hagyományoktól eltérően már nem V2-es elrendezésű lesz, hanem az egyszerűbb, kisebb helyigényű soros kettes megoldást választották. A két változatra azért van szükség, mert az erősebb R modell 115 lóerőt szabadít a hátsó kerékre, így a jogszabályok miatt nem lenne lehetőség az A2-es kategóriába besuvasztani.
Az olcsóbb felszereltségű és szerényebb teljesítményű alapváltozathoz “csak” 96 lóerőt ígér a gyár, így a megfelelő csomaggal A2 kompatibilissé fojtható a bringa. Ez jó hír azoknak, akik komoly futóműre, kitűnő elektronikára és egy sportolásra kihegyezett motorra vágynak, ám életkorukból kifolyólag nem vezethetik még a csúcskategóriás izommotorokat.
Az osztrák márka kereskedelmi igazgatója szeretné még az idén bemutatni 790 Duke-ot, hogy 2018-ra már a szalonokba kerülhessen. Az előzőekben abban bíztunk, hogy a kisebb Duke modellekhez hasonlóan egészen barátságos lesz az árképzés. Azonban jelenleg úgy tűnik, hogy inkább a drágább és komolyabban felszerelt Triumph Street Triple-t célozták meg konkrét riválisként, mintsem az ár-érték arányban szinte verhetetlen Yamaha MT-07-et.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »