Akinek tökéletes a látása, az valószínűleg soha nem fogja megérteni, milyen kínlódás szemüvegesként élni. Ha izzadsz lecsúszik, ha bemész a hidegből, párásodik, folyton koszos lesz és akkor nem látsz jól, satöbbi. Amennyiben még motorozol is, külön erre is oda kell figyelni sisakvásárláskor. De hiába figyelsz, még úgy is nyomni fog, amikor forgatod sisakostól a fejed menet közben. A szenvedésnek azonban most vége: elkezdődött a tökéletes motoros szemüveg, a magyar fejlesztésű Motoflywear forgalmazása. Akár szükséged van a dioptriákra, akár csak nap ellen hordanád: ezennel vége a kompromisszumok idejének!
A tavalyi motorkiállítás után be is mutattuk az innovációt. A fejlesztés és a legutolsó apró részletek tökéletesítése azonban tovább tartott a tervezettnél – mivel pedig a lelkes magyar csapat valóban maximalista, addig nem kezdődhetett meg a forgalmazás, ameddig minden hibátlanul össze nem állt. Szerencsére én már jóval előbb – pontosan 2016. szeptember 19-én délután öt óra körül – megkezdhettem egy Motoflywear Alpha (ez a férfiaknak szánt fazon típusneve) előtesztelését. A szemüveg speciálisan az én szememre tervezett dioptriájú fényre sötétedő lencséket kapott, a keret azonban pontosan olyan, mint amit az összes szemüveghez adnak.
Nézzük, mitől olyan különleges a Motoflywear termékcsalád. Az első és legfontosabb felismerés, hogy bukósisakba nem lehet hagyományos szemüveget hordani. A szár ugyanis a fejünkhöz rögzíti az ókulárét, a sisak azonban menet közben némileg mozogni fog – így a szemcsi is elmozdul. Plusz néhány mázlistát leszámítva némileg nyomja a fülünket és a halántékunkat is. A megoldás egy olyan szár, amely kimondottan bukóba van tervezve: el sem ér a fülünkig, a halántékunknál rögzül a sisak párnázásához, így “együtt él” azzal. A szár anyaga ráadásul olyan hőre puhuló anyag, amely nem hogy nem nyom, de még csak érezni sem fogjuk, hogy ott van. Ahogy Turi Szabolcs, a Motoflywear feltalálója fogalmaz: egy olyan “érzetlen érzetet” ad, amit nem tudsz elképzelni – egészen, amíg nem hordod.
Maga a keret is törhetetlen anyagból készül, ahogy a lencse is egészen különleges, tökéletesen sérthetetlen matéria. Az összes Motoflywear szemüvegé – ennek bizonyítását majd egy későbbi anyagunkban ejtjük meg. Az orrnyereg párnázása szilikonból készül, így nem mozog el, de nem is érzed, hogy ott van. Az Alpha kerete tökéletesen fejre simul, így a motorozás során oly fontos periférikus látómező is élesebb lesz, mint a hagyományos szemüvegekben azt megszoktuk. Természetesen arra is gondoltak, mi van, ha nem motorozol egy ideig. A szárak gyors-zárasak és cserélhetők, így ilyenkor feldobod az utcai szárat és máris van egy kissé formabontó, de alapjaiban “normális” szemüveged.
Értelemszerűen a lencsék is cserélhetők – ez egy viszonylag elterjedt módszer a szabadidős tevékenységekre szánt szemüvegek között. A Motoflywear napszemüvegként is elérhető többféle lencsével: kétféle fényre sötétedő, fixen füstszürke, arany-, ezüst vagy vörös tükrös kérhető hozzá. No és persze egy hosszú éjszakai motorozás során megfizethetetlen kontrasztfokozó sárga is létezik belőle. Mindezeket akkor is választhatod, ha látásod javítása érdekében is szükséged van az eszközre, nem csak divatból vagy praktikumból hordod.
A második oldalon rögtön a részletes tesztvideóval indítunk, majd jön még néhány további megfigyelés. Érdemes megismerni még alaposabban ezt a remek magyar terméket, lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »