
Puritánnak akarja mutatni magát – és az is
| Yamaha XSR700 | |||
| Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
| Erőforrás |
Az MT-07 blokkja változtatás nélkül került be az XSR700-asba is. Nincs is vele semmi gond, legfeljebb a sokkal erősebb motorhoz szokott pilóta fogja kevesellni az erejét. A hozzá kapcsolt remek erőátvitel és nagyon könnyűre épített jármű együtteseként a menetteljesítmények teljesen elfogadhatóak.
|
||
| Teljesítmény | 5 | 4 | |
| Nyomaték | 5 | 4 | |
| Gázreakció | 10 | 7 | |
| Rugalmasság | 10 | 7 | |
| Vibráció | 5 | 4 | |
| Akusztika | 5 | 3 | |
| Erőátvitel | 10 | 8 | |
| Összesen | 50 | 37 | |
| Futómű |
Az első teleszkópok nem állíthatóak ugyan, de mivel változatlanul kerültek át az MT-07-ből, sok bajuk nincs. A hátsó futóművet azonban módosították, és ezért kár volt. A rugóstag túl puha, ez pedig a motor vezethetőségét nem jó irányba változtatta meg.
|
||
| Állíthatóság elöl | 5 | 0 | |
| Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
| Egyenesfutás | 10 | 8 | |
| Kanyarstabilitás | 10 | 5 | |
| Komfort | 10 | 7 | |
| Összesen | 40 | 23 | |
| Biztonság |
A fékrendszer teljesen jól hozza azt, amit a 21. században egy modern motorkerékpártól elvárunk. Menetvezérlés nincs, de a nagyon kiszámítható motorkarakterisztika és az ésszerű erő miatt szükség sincs rá.
|
||
| Fék hatásfok | 10 | 8 | |
| Fék adagolhatósága | 10 | 8 | |
| Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
| ABS működése | 5 | 5 | |
| Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 0 | |
| Összesen | 35 | 25 | |
| Mindennapi használat |
Az XSR700 sokkal inkább a stílusról, mint a hosszú túrákról szól. A megjelenés volt a legfontosabb – szerencse, hogy az alapként szolgáló MT-07 annyira remek szerkezet! Igazság szerint jobb, mint amilyen a retró változat lett. A gyenge hátsó rugóstag egy mázsa körüli motorost még éppen kiszolgál, utassal semmiképpen nem ajánlható a motor. Egyébként nagyon jó vele menni, és hosszú távon sem lesz kényelmetlen – ha nem hosszúak a lábaid.
|
||
| Kényelem vezető | 10 | 7 | |
| Kényelem utas | 5 | 3 | |
| Szélvédelem | 5 | 0 | |
| Pakolhatóság | 5 | 3 | |
| Terhelhetőség | 5 | 2 | |
| Világítás | 5 | 4 | |
| Felszereltség | 5 | 4 | |
| Hatótávolság | 5 | 5 | |
| Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
| Karbantartás | 5 | 5 | |
| Összesen | 55 | 38 | |
| Költségek |
A stílusért meglehetősen komoly felárat kell fizetni. Ezt egyénileg kell eldönteni, hogy megéri-e. Szerintem nem.
|
||
| Ár | 10 | 5 | |
| Fogyasztás | 5 | 5 | |
| Fenntartás | 5 | 4 | |
| Összesen | 20 | 14 | |
| Mindösszesen | 200 | 137 | |

Stílusharcos: ez a panel funkcióval nem bír, de dögös
| Yamaha XSR700 | |
| MOTORTÍPUS | 2 hengeres, folyadékhűtéses 4 ütemű DOHC 8 szelepes benzinmotor |
| HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 689 |
| FURAT X LÖKET (MM) | 80.0 x 68.6 |
| KEVERÉKKÉPZÉS | Üzemanyag-befecskendezés |
| SŰRÍTÉSI ARÁNY | 11.5:1 |
| TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 55(74.8)/9’000 |
| FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 68/6’500 |
| INDÍTÁS | Elektromos önindító |
| TENGELYKAPCSOLÓ | Olajban futó többtárcsás |
| SEBESSÉGVÁLTÓ | Hat sebességes szekvenciális |
| SZEKUNDERHAJTÁS | Lánc |
| VÁZ | Gerinc acélcső váz, amelyben a motor teherviselő elem |
| VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 24º50′ / 90 |
| ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Teleszkópvillák, rugóút 130 mm |
| HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Lengőkaros rendszerű, rugóút 130 mm |
| ELSŐ FÉK | Ø 282 mm kettős tárcsafék, ABS |
| HÁTSÓ FÉK | Ø 245 mm szimpla tárcsafék, ABS |
| ELSŐ GUMIABRONCS | 120/70 ZR 17M/C(58V) |
| HÁTSÓ GUMIABRONCS | 180/55 ZR 17M/C(73V) |
| KÁROSANYAG KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | 100 |
| KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | EU4 |
| HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’075/820/1’130 |
| TENGELYTÁV (MM) | 1’405 |
| ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 815 |
| HASMAGASSÁG (MM) | 140 |
| MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 186 |
| ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 14 |
| ÁR (HUF, 2017 JANUÁR) | 2’548’000.-, 60th Anniversary Edition: 2’648’000.- |
Az utolsó oldalon további fotókat találsz a gyönyörű Yamaháról.
Cimkék:
Pont egy éve olvashattatok a súlyos motoros baleset utáni hercehurcáról, ami tönkretette egy ember életét. Azóta a történet hatalmasat fordult! (x)
Elolvasom »Idén a sok éve hagyományos 48 órás motoros túránk is alaposan megújul, nagy túraversenyünk pedig Aegon motoRun néven vár titeket.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »