Yamaha XSR700 | |||
Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
Erőforrás |
Az MT-07 blokkja változtatás nélkül került be az XSR700-asba is. Nincs is vele semmi gond, legfeljebb a sokkal erősebb motorhoz szokott pilóta fogja kevesellni az erejét. A hozzá kapcsolt remek erőátvitel és nagyon könnyűre épített jármű együtteseként a menetteljesítmények teljesen elfogadhatóak.
|
||
Teljesítmény | 5 | 4 | |
Nyomaték | 5 | 4 | |
Gázreakció | 10 | 7 | |
Rugalmasság | 10 | 7 | |
Vibráció | 5 | 4 | |
Akusztika | 5 | 3 | |
Erőátvitel | 10 | 8 | |
Összesen | 50 | 37 | |
Futómű |
Az első teleszkópok nem állíthatóak ugyan, de mivel változatlanul kerültek át az MT-07-ből, sok bajuk nincs. A hátsó futóművet azonban módosították, és ezért kár volt. A rugóstag túl puha, ez pedig a motor vezethetőségét nem jó irányba változtatta meg.
|
||
Állíthatóság elöl | 5 | 0 | |
Állíthatóság hátul | 5 | 3 | |
Egyenesfutás | 10 | 8 | |
Kanyarstabilitás | 10 | 5 | |
Komfort | 10 | 7 | |
Összesen | 40 | 23 | |
Biztonság |
A fékrendszer teljesen jól hozza azt, amit a 21. században egy modern motorkerékpártól elvárunk. Menetvezérlés nincs, de a nagyon kiszámítható motorkarakterisztika és az ésszerű erő miatt szükség sincs rá.
|
||
Fék hatásfok | 10 | 8 | |
Fék adagolhatósága | 10 | 8 | |
Felegyenesedési hajlam | 5 | 4 | |
ABS működése | 5 | 5 | |
Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 0 | |
Összesen | 35 | 25 | |
Mindennapi használat |
Az XSR700 sokkal inkább a stílusról, mint a hosszú túrákról szól. A megjelenés volt a legfontosabb – szerencse, hogy az alapként szolgáló MT-07 annyira remek szerkezet! Igazság szerint jobb, mint amilyen a retró változat lett. A gyenge hátsó rugóstag egy mázsa körüli motorost még éppen kiszolgál, utassal semmiképpen nem ajánlható a motor. Egyébként nagyon jó vele menni, és hosszú távon sem lesz kényelmetlen – ha nem hosszúak a lábaid.
|
||
Kényelem vezető | 10 | 7 | |
Kényelem utas | 5 | 3 | |
Szélvédelem | 5 | 0 | |
Pakolhatóság | 5 | 3 | |
Terhelhetőség | 5 | 2 | |
Világítás | 5 | 4 | |
Felszereltség | 5 | 4 | |
Hatótávolság | 5 | 5 | |
Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
Karbantartás | 5 | 5 | |
Összesen | 55 | 38 | |
Költségek |
A stílusért meglehetősen komoly felárat kell fizetni. Ezt egyénileg kell eldönteni, hogy megéri-e. Szerintem nem.
|
||
Ár | 10 | 5 | |
Fogyasztás | 5 | 5 | |
Fenntartás | 5 | 4 | |
Összesen | 20 | 14 | |
Mindösszesen | 200 | 137 |
Yamaha XSR700 | |
MOTORTÍPUS | 2 hengeres, folyadékhűtéses 4 ütemű DOHC 8 szelepes benzinmotor |
HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 689 |
FURAT X LÖKET (MM) | 80.0 x 68.6 |
KEVERÉKKÉPZÉS | Üzemanyag-befecskendezés |
SŰRÍTÉSI ARÁNY | 11.5:1 |
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 55(74.8)/9’000 |
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 68/6’500 |
INDÍTÁS | Elektromos önindító |
TENGELYKAPCSOLÓ | Olajban futó többtárcsás |
SEBESSÉGVÁLTÓ | Hat sebességes szekvenciális |
SZEKUNDERHAJTÁS | Lánc |
VÁZ | Gerinc acélcső váz, amelyben a motor teherviselő elem |
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 24º50′ / 90 |
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Teleszkópvillák, rugóút 130 mm |
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Lengőkaros rendszerű, rugóút 130 mm |
ELSŐ FÉK | Ø 282 mm kettős tárcsafék, ABS |
HÁTSÓ FÉK | Ø 245 mm szimpla tárcsafék, ABS |
ELSŐ GUMIABRONCS | 120/70 ZR 17M/C(58V) |
HÁTSÓ GUMIABRONCS | 180/55 ZR 17M/C(73V) |
KÁROSANYAG KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | 100 |
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | EU4 |
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 2’075/820/1’130 |
TENGELYTÁV (MM) | 1’405 |
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 815 |
HASMAGASSÁG (MM) | 140 |
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 186 |
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 14 |
ÁR (HUF, 2017 JANUÁR) | 2’548’000.-, 60th Anniversary Edition: 2’648’000.- |
Az utolsó oldalon további fotókat találsz a gyönyörű Yamaháról.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »