Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a Dakarnak nem volt kiugró szerencséje Bolíviával. Nem az országgal volt a baj, nem is a hegyekkel. Három kilométer fölötti magasságban olyan sivatagok vannak, amelyek Afrika legszebb arcát idézik. Az időjárás azonban kegyetlenül lesújtott a verseny útvonalán. Maradt már el szakasz, aztán többet le is kellett rövidíteni. Így volt ez a hetedikkel is, de a tegnapi történet sem nagyon változott. Ez lett volna a verseny leghosszabb speciálja – de nem lett.
Ugyanis ketté kellett vágni, hogy az argentin határt összekötőn érjék el a versenyzők – aztán a befutó helyét is biztosító országban megint téphették a gázkart a fiúk-lányok. Az első, még Bolíviában levő szakasz borzalmasan saras volt. Érdemes a lentebb levő videón 1:30 körül megnézni, hogy süllyed el majdnem ülésig Barreda alatt a Honda a dagonyában.
Sam Sunderland ezen a részen többször megállt szemüveget és kesztyűt cserélni, mert semmit nem látott. A roadbook tartóját is többször tisztítania kellett, mert – mint mondta – fogalma nem volt, merre kell menni. Ja, és mindeközben elérték az egész verseny legmagasabb pontját: 4’200 méter magasan haladtak – csak feltételezem, hogy túl meleg sem lehetett…
Joan Barreda nagyon szépen ment az egész nyolcadik napon. Az első felét ő is roppant nehéznek nevezte – el nem tévedt, de szenvedett a sárban. Aztán Argentína területén jobbak lettek a terepviszonyok, és végre jött egy igazán tempós szakasz. A Honda spanyolja ugyan megjegyezte, hogy mivel egy két napos maratoni szakasz vége volt ez, a gumik már erősen csúszkáltak – de ettől még élvezte a dolgot.
Annyira, hogy meg is nyerte az egész napot. Az idei Dakar során elsőként sikerült szakaszgyőzelmet dupláznia – ez sokat elárul a mezőny kiegyensúlyozottságáról. Majdnem négy perccel megverte a KTM-es Matthias Walknert, akit kőkemény három másodperccel (!) lemaradva kísért célba csapattársa. Bizonyos Sam Sunderland, aki ezzel a nap legnagyobb nyertese lett: összetett versenytársai ugyanis mögötte futottak be, vagyis előnyét ismét növelni tudta.
Ennek pedig hatalmas jelentősége van, ugyanis a mai, 9. szakaszt megint törölni kellett. Úgysem találjátok ki: az esőzések miatt olyan földcsuszamlások voltak, hogy az eredeti nyomvonal úgy ahogy volt eltűnt. Vagyis ma ismét összekötő szakaszon (közúton) érik el a tervezett célt, Chilecitot.
Ezúttal a Honda napi összefoglalóját nézhetjük meg
A piros-fehér-zöld zászlót egyedüliként képviselő Dési János a 72. helyen hozta be KTM-jét, összetettben pedig a 66. pozícióban várja a holnap folytatást. A szerb színekben induló Saghmeister Gábor a 8. napon 81., az összesített állás szerint pedig 87. A román zászló alatt motorozó Gyenes Emánuel alig 19 perccel Barreda mögött tegnap a 21. lett, míg összetettben is javított: most 27. Hajrá fiúk, már nektek is “csak” három nap van hátra!
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 04:28:21 | – | – |
2 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 04:32:12 | 00:03:51 | – |
3 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 04:32:15 | 00:03:54 | – |
4 | 15 | METGE (FRA) | HONDA | 04:32:46 | 00:04:25 | – |
5 | 12 | PEDRERO GARCIA (ESP) | SHERCO TVS | 04:34:21 | 00:06:00 | – |
6 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 04:35:27 | 00:07:06 | – |
7 | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 04:35:28 | 00:07:07 | – |
8 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 04:37:47 | 00:09:26 | – |
9 | 23 | DE SOULTRAIT (FRA) | YAMAHA | 04:37:52 | 00:09:31 | – |
10 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 04:38:03 | 00:09:42 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 22:01:08 | – | – |
2 | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 22:22:06 | 00:20:58 | – |
3 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 22:29:57 | 00:28:49 | – |
4 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 22:35:22 | 00:34:14 | 00:05:00 |
5 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 22:35:32 | 00:34:24 | – |
6 | 23 | DE SOULTRAIT (FRA) | YAMAHA | 22:51:18 | 00:50:10 | 00:07:00 |
7 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 23:09:17 | 01:08:09 | – |
8 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 23:09:42 | 01:08:34 | 00:48:20 |
9 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 23:12:01 | 01:10:53 | 01:01:00 |
10 | 27 | RODRIGUES (PRT) | HERO SPEEDBRAIN | 23:37:08 | 01:36:00 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »