Volt némi bizonytalanság, hogy mi lesz, miután a Honda beszállítói szerződése lejár 2018 végén a Moto2 szakosztály homologizált blokkjaira vonatkozóan. Végre mindenki megnyugodhat, a show megy tovább! A Triumph nyerte a kört, így 2019-től már háromhengeresek köröznek a versenyhétvégéken.
A Honda jelenleg is szállítja a csapatoknak a CBR600RR sornégyes erőforrását, egészen 2018 végéig. Az egyértelmű volt, hogy a homologizációt továbbra is biztosítani kell és minden csapat ugyanattól fog blokkot rendelni. Ezért nagyon ideje volt már megtalálni az új beszállítót. A Triumph mellett az éppen vergődő MV Agusta és a Kawasaki indult a megmérettetésben, ebből került ki győztesként az angol márka.
Korábban a sornégyes CBR600RR blokkok kapcsán a legerősebb kritika az erőforrás szélességét érte. Ezzel az új felállással lényegesen keskenyebb és áramvonalasabb versenymotorok készülhetnek. Ráadásul a hírek szerint nem is “régi” Daytona 675R köbcentiméteres szíve lett a szerződés tárgya, hanem az újonnan fejlesztett, megnövelt űrtartalmú 750-es. Az, amelyik a napokban fog debütálni az új Street Triple-ben. Amire a Triumph-nak nagyon rá kell feküdnie, az a megbízhatóság. Korábban a Daytona 675R több országos bajnokságon is indult, de hiába volt fürge és gyors, a strapabíróság kapcsán nem volt makulátlan a hírneve. Talán adoptálták a szintén angol Colin Chapman, a Lotus atyjának halhatatlan szavait:
“A jó versenyautó a célba érkezést követően szétesik.”
A menetrend szerint a 2018-as idényben intenzíven tesztelik a technikát, így garantálható lesz, hogy 2019-es szezonban ne a lerobbanó motorokról szóljanak a közvetítések. A Triumph szerencsére az egész folyamatot kézben tartja, és biztos, hogy a Moto2 kapcsán megszerzett tapasztalatok még azelőtt visszaköszönnek az utcai modellekben, mielőtt végleg ránk törne az elektromos motorkerékpárok kora.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »