1998-as bemutatkozásakor a Suzuki Burgman 400 új kategóriát teremtett: a nagy lökettérfogatú robogók szegmense ekkor született meg. Olyan motor volt, amelyen kényelmesen elfért két ember, bőséges hely nyílt az ülése alatt és városon kívül is normálisan lehetett használni. Aztán persze telt-múlt az idő, ma a négyszázas már csak a Burgman család középső tagja. Közben 2006-ban alapos modellfrissítésen esett át, amely újabb évekre stabilizálta helyét az akkor már közepes nagyrobogó szegmensben.
A 2017-es modellévre ideje volt egy újabb alapos módosításnak, hogy a Burgman 400 továbbra is stabil pozícióból versenyezhessen a vevők kegyeiért. A mostani frissülés legszembetűnőbb pontja az új első traktus. Az átrajzolt fej- és oldalsó idomok karcsúbb és könnyedebb benyomást keltenek, ugyanakkor sportosabban mutatnak. Az egész robogó könnyebb lett, az erőforrás ugyanakkor nyomatékosabbá vált az alsó- és közepes fordulatszám-tartományban. Az magától értetődik, hogy a masina kielégíti az Euro4 normát is.
Nézzük elsőként, mik változtak a megjelenésben! Keskenyebb és élesebb lett a forma a robogó egészén. Elöl teljesen fénydiódás világítást kapott, így a megjelenés ezáltal is markánsabb és feltűnőbb lett. Az egész arculat mindenben a legújabb piaci trendekhez igazodik.
A kényelemért is tettek a tervezők. Az ülés két centivel vastagabb párnázása a gyár szerint luxus szintű kényelmet biztosít a fedélzeten tartózkodók ülepeinek. A lábtartókat és magát a vezető nyergét is úgy módosították, hogy az alacsony rájderek is biztosan leérjenek a talajra. A vezető állítható deréktámasza megmaradt, az ülés alatt pedig 42 liternyi hely várja a sisakokat vagy egyéb motyókat.
A 399 köbcentiméteres egyhengeres blokk levegőellátásának módosításával (a légszűrőház 4,2 helyett 5 literes lett) tudtak több nyomatékot kicsikarni a legfontosabb fordulatszámokon. Ez, valamint a iridium gyújtógyertya együttesen garantálják a környezetvédelem (és mellesleg az üzemanyag-fogyasztás) optimalizálását.
A fékrendszer elöl 260-as dupla, hátul 210 milliméteres szimpla tárcsákból áll, értelemszerűen ABS-es és rögzítőféket is tartalmaz. Fontos változás még, hogy 14 helyett 15 colos lett az első kerék – ez az úttartást is jó irányba módosítja. (A hátsó maradt 13-as.) A kiváló motorozhatósághoz a merevebb váz is sokat hozzátesz.
A fékeken és a futóművön kívül arra is gondoltak, hogy ha már megveszel egy szép új Burgman 400-ast, az maradjon is a tied. A Suzuki Advanced Immobiliser System (SAIS) és a zárható gyújtáskulcs egyaránt ezt a célt szolgálja – de az oldalidomon külön helyet alakítottak ki, ahol egy masszív lánccal tényleg tuti módon tudod rögzíteni Burgonyádat.
A friss ropogós négyszázas gyári felszereltsége igény szerint abszolút testre szabható. Az alapból átrajzolt (állítólag hatékonyabb) szélvédő helyett vehetünk nagyobbat, de kézvédővel, markolatfűtéssel vagy hátsó dobozzal is felszerelhetjük mindenhova használható robogónkat. Amelynek tudását az alábbi záró videó minden igényt kielégítően mutatja be:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »