Amikor a BMW Motorrad 2013-ban bemutatta R nineT modelljét (tesztjét itt olvashatod), jól érzékelhetően többről volt szó, mint csupán egy klasszikus mintára készült roadsterről. Az R nineT ugyanis már a kezdetektől igényes kézi munkával ötvözte a hagyományos motorkerékpár-építést és a modern technikát, amire többek között csiszolt oldalfelületű alumínium üzemanyagtartálya szolgálhat kiváló példával. Természetesen számos más megoldás is hűen tükrözte az R nineT csapat részletek iránti kiemelkedő figyelmességét. Ez a manufaktúra-karakter az új R nineT esetében is pontosan érzékelhető, ám immár fejlesztések egész sora mellett.
Azután sorban érkeztek a Heritage család újabb és újabb tagjai. Idén már járt is nálunk menetpróbán az R nineT Scrambler, jövőre pedig szalonokba kerül az R nineT Racer és az R nineT Pure. Az EICMA keretében pedig bemutatkozott a legújabb tag, a szintén hamisítatlan klasszikus R nineT Urban G/S. Elsőre egyértelmű miről is van szó. Hiszen immáron több mint 35 esztendeje szolgál a GS rövidítés a BMW Motorrad motorkerékpárjaival összefüggésben a két keréken megélhető szabadság és a kalandvágy szinonimájául, utcán és terepen egyaránt.
Az R nineT Urban G/S az első és legendás BMW R80 G/S génjeit eleveníti fel a nyolcvanas évekből. Értelemszerűen korszerű technikával, klasszikus enduro-stílusú, boxermotoros BMW motorkerékpárként testesíti meg őket napjainkban. Az Urban G/S alapkivitelében könnyűfém-öntvény keréktárcsákkal készül. Tökéletes összhangban áll az enduro-stílusú klasszikus gép fellépésével 19’’ peremátmérőjű, 120/70 ZR 19 méretű gumiabronccsal szerelt első kereke, amely hátul 17’’ tárcsával és 170/60 ZR 17 dimenziójú gumiabronccsal egészül ki.
Gyári extrafelszerelésként az új boxer BMW klasszikus stílusát még jobban kiemelő, terepmintázatú gumiabroncsokkal (széria: utcai mintázat) és karcsú drótküllős kerékpántokkal is rendelhető. Négydugattyús féknyergekkel, fém fékcsövekkel, 320 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és blokkolásgátlóval (ABS) kiegészített fékrendszer szolgál intenzív és megbízható lassulási képességekkel. Síkos úton a hátsó kerék kipörgésének megelőzésére extra felszerelésként az Automatikus menetstabilizáló rendszer (ASC) is rendelkezésre áll.
A 2017-es modellévre azonban megújul a BMW Heritage modellcsaládjának első tagja, az R nineT is. Az új R nineT első kerékfelfüggesztésének feladatát az eddigiekkel megegyezően igényes, fordított (upside-down) teleszkópvilla látja el, amely most teljes mértékben állítható konstrukcióként érkezik. A még pontosabb kormányzás és precízebb irányíthatóság, illetve még inkább semleges kanyarbeli menettulajdonságok szolgálatában a megújult roadster futóműgeometriáját is továbbfejlesztették a tervezők. Az R nineT új, drótküllős kerekeket kapott, amelyekre elöl 120/70 ZR 17, hátul 180/55 ZR 17 jelzésű gumiabroncsot szerelnek. A biztonságos lassulásról elöl az eddigiekhez hasonlóan blokkolásgátlóval (ABS) kiegészített, radiális felfogatású, négydugattyús monoblock-féknyergek és úszó ágyazású féktárcsák gondoskodnak.
Noha az R nineT klasszikus stílusú, ezüst és fémes kontrasztokkal kiegészített fekete (Blackstorm metallic) színvilága eddig is csaknem tökéletesnek hatott, az új R nineT itt is “feltette az i-re a pontot”. Fekete felületű komponenseihez – mint például a váz és a motorburkolat – illeszkedve immár a Paralever kerékfelfüggesztés lengőkarja és a hátsó hajtás háza is fekete bevonatot kap. Az R nineT első ízben két egyéni, manufaktúra-karakterét erősítő színvilággal is rendelhető gyári extraként, ezzel a BMW Motorrad először bővíti ki immár a fényezésekre is egyéni kialakítási lehetőségei palettáját.
A Fekete (Blackstorm metallic) / Vintage különleges fényezés sárga alapon lévő 21-es rajtszámmal emeli ki a Fekete (Blackstorm metallic) / Ezüst tónusú alumínium üzemanyagtartály manufaktúra-karakterét. A kézi munkával végzett koptatás eredményeképpen e díszítés kimondottan nemes hatást kelt. Ebben a kivitelben a támpárnával szerelt alumínium hátsó idom is szériafelszerelés. A másik különleges fényezés, a Kékl (Blueplanet metallic) / Alumínium újszerű megfogalmazásban hangsúlyozza az R nineT klasszikus stílusát. A lecsiszolt hegesztési varratokkal készült, fényesre lakkozott alumínium üzemanyagtartály és a szintén alumínium ülésidom – mindkettő kézi csiszolású felületekkel – középső sávja egyaránt aranyszegélyű kék (Blueplanet metallic) fényezést kap, amely árnyalat ez esetben az első sárvédőn is megjelenik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »