Néhány évvel ezelőtt – de már bőven az Onroad.hu időszámításában – az elektromos motorkerékpárokat a többség hangosan kinevette. Nehéz, lassú és rövid hatótávú kísérletek voltak csupán. A fejlesztők azonban nyilván tisztában voltak vele, hogy – akár tetszik sokaknak, akár nem – ez lesz a jövő. Így a rengeteg általunk is bemutatott koncepciójármű egy része mégis csak sorozatgyártásba került. A többségük persze nem, de ma már azért össze lehet szedni jó néhány olyan márkát, amelyek ténylegesen a szalonokban megvásárolható, kizárólag akkumulátorral hajtott motorkerékpárokat kínálnak. Aki tehát hisz ebben a jövőképben, vagy simán csak vonzza a téma, annak itt egy gyűjtemény a piacon levő villanybringákról. Nevezzük TOP10 válogatásnak, ennek megfelelően kezdjük is hátulról.
Az osztrák gyártó terméke még a kategória kevésbé vonzó időszakát idézi. A roppant érdekes külsejű járművet mindössze 15 lóerős elektromotor mozgatja, különleges kormányműve és megjelenése sem biztosan túl vonzó. Menetteljesítményei inkább egy robogóhoz teszik hasonlóvá, cserébe legalább az ára egy csúcskategóriás Ducatit idéz: a J1 ugyanis 22’900.- euróba (bő hétmillió forint!) kerül. Legalább a hatótávolsága tiszteletre méltó, hiszen a csúcsváltozat 200 kilométert tehet meg egy feltöltéssel.
A Saietta R jó esélyekkel száll harcba a tizedik helyezettel a legrondább elektromos motor címéért. Cserébe legalább egészen mások a menetdinamikai paraméterei: teljesítménye 100 lóerő, tömege pedig mindössze 220 kilogramm. Mindehhez képest az ára sem annyira veszélyes: 17 ezer angol font (5’750’000.- forint). Ráadásul a cég közben együttműködésbe fogott az Agnival (ők nyerték az első TTXGP-t a Man szigeten 2009-ben), így ígéretük szerint idén egy NGS nevű új modellel jelentkeznek. Ezzel kapcsolatban pedig nem kevesebbet lebegtettek meg, mint úgy a teljesítmény, mint a hatótáv megduplázását! Bízzunk benne, hogy akkor már a fejidomot is újragondolják…
Az olasz vállalat palettáján három típus szerepel. A csupasz Eva 95 lóerő és ára 8,5 millió forint körül van. A közelmúltban részletesen olvashattatok is róla. Az idomos Ego már jóval bivalyabb: 136 lóerős teljesítménnyel röpíti pilótáját. (Az Ego alapos bemutatója is megtalálható az Onroad.hu-n.) A képen látható Ego45 névre keresztelt csúcsmodell szintén 136 pacis, azonban jóval komolyabb a futóműve. No és az ára is: azért az 50 ezer font (közel 17 millió magyar forintocska…) eléggé zúzós. A cég tehát valódi luxuscikkeket gyárt, cserébe ha elég gazdag vagy egy ilyen megvásárlásához, akkor mégis csak egy komoly és valóban használható motort kapsz a nem kevés pénzedért cserébe.
A következő oldalon folytatódik a lista. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »