A hangvillások 2017-es évjáratú motorkerékpárjai közül hiányozni fog kettő, amelyek idén még megtalálhatók a szalonokban. Ráadásul két közkedvelt és nagyon régóta forgalmazott, komoly névvel rendelkező gépről van szó: az XT-660Z „kis” Teneré és az XJR1300 a két balsorsú delikvens. Az ok, amiért a Yamaha „hidegre teszi” őket egyszerű: úgy hívják hogy Euro4.

Kedvelt modell volt a kisebbik Teneré – neki legalább jön az utódja
A Teneré esetében nyilván megoldható lett volna, hogy környezetvédelmileg elfogadható szintre hozzák az ülés alatti csövekből kiáramló gázokat. Csakhogy erre már nem érdemes költeniük, hiszen – ugyan hivatalos formában még nem jelentették be, de mi is megírtuk a pletykát, miszerint – jön az utódja, az MT-07 Teneré. Sokkal modernebb technika, hasonlóan jó futómű és könnyű felépítés – a siker szinte garantált. Lehet, hogy 2017-ben egy kis filmszakadás lesz, és egy darabig nem lehet literesnél kisebb Tenerét kapni, de utána ez az űr betöltésre kerül.

Régi harcos, nagy klasszikus, és sajnos utód nélkül kimúlik. Kár érte!
A másik azonban sajnos nem. 1995-ben, vagyis több mint húsz éve mutatkozott be az XJR1200, amely később ezerhármasként folytatta karrierjét. Ugyan tavaly még megújították a hatalmas klasszikus csupasz vasat, most mégis úgy döntöttek: már nem érdemes annyi pénzt beleölni, hogy alkalmassá tegyék az Euro4 normák teljesítésére – vagy a teljesítmény esett volna túl sokat a kényszerű beavatkozás következtében. Úgyhogy aki még egy ilyen örök szépségű Yamaha tulajdonosa akar lenni – vagy mindenáron egyhengeres Tenerére vágyik – annak idén kell megejtenie a beszerzést!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
50 kilométer, 22 motor, egy közös élmény: Harley On Tour. Az élmény, ami örök emlék marad, ahol megtapasztalhattuk a valódi szabadságot és ahol barátságok születtek.
Elolvasom »Egy fiatal feltaláló és csapata olyan eszközt fejlesztett, amely megszünteti a motoros holtterét. Az okostükör valóban zseniálisnak tűnik.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »