WayteQ xRIDER: tippek és trükkök a motoros túrázáshoz

Tartósteszt
2016. március 01., kedd - Macko

A jó árú xRIDER használata során szerzett tapasztalatok mellett néhány praktikus tanácsot is olvashattok, amelyek mindenkinek jól jöhetnek.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , , , , ,


Hozzászólások (38 hozzászólás)

konti10 -
Helló! Én ugyanezt Mio programmal használgatom, azzal egyszerűen jól működik. A képernyője fél szezon alatt tiszta karc. De nagyon. Lehet jövőre ez miatt kell újat venni helyette.

szentpetike -
Nem lehetséges, hogy csak a gyári védőfólia lett karcos? Azt könnyebb cserélni 🙂

Macko -
konti10: a kijelzőcserére rákérdezek majd, mert lehet hogy a felső rétege simán cserélhető. Az a jó a WayteQ Europe-ban, hogy tényleg gyors a szervizük. Törtem be a tabomat is, meg a fiam tok nélkül leejtette az SJ4000-esét (kihullott az egyik gomb) – mind a kettőt napok alatt javították.

Macko -
szentpetike: nem vagyok egy technikai géniusz, de ennyire sügér sem. 😀

Xebulon -
Tanács: útvonal tervezésekor ne a település nevét adjuk meg, mert akkor a település közepét adja pontként a térképhez, és akkor muszáj átmenni a belvároson (avagy segít a cikkben említett megoldás elfelejteni a kihagyott ellenőrző pontot)… Helyesebb, ha megnézzük a városból kivezető utat és ezt adjuk meg ellenőrző pontnak. Ezt amúgy sem lehet kihagyni, de a településen rengeteg módon el lehet tévedni, és így az automatikus tervezés a kivezető útra fog navigálni minket.

Macko -
Xebulon: igen, ha nézted én is mindenhol a települések elé/mögé tettem a pontot. Ez régi szokásom, párszor pórul jártam vele sok évvel ezelőtt. 🙂

wazabby17 -
elég jó program, sok pontból álló túrát is lehet tervezni vele, nem úgy, mint a google maps-el. két kérdésem van: 1. hogy tudsz kilépni úgy a street view-ből, hogy ne kelljen a kezdő kicsi képernyőre kimenni, bezárni a nagyot, és újra az editor-ra kattintani, 2. hogyan lehet úgy bezárni, és elmenteni a cuccot, hogy a címeket megjegyezze? mert akármibe exportálom be, később megnyitom, a pontoknak csak a száma marad meg, többi infó elveszik. melyik város, melyik utca, stb. lehet a gps beolvassa ugy ahogy kell, nem próbáltam még, de már 4 napja nem zártam be a programot, és csak hibernálom a gépet, hogy finomítsak még a túrán 🙂 köszi

wazabby17 -
a wayteq-re meg lehet vmi védőfóliát tenni?? célszerű lenne szerintem. Már kicsomagolás után.

Macko -
wazabby17: Sajnos egyikre sem tudok megoldást. A Streetview nézet után kidob (mielőtt megnézek valamit, már mindig mentem a pontot), és a pontok neve mindig elveszik. Szerintem ez azért van, mert csak úgy tud ennyiféle platformra exportálni, hogy semmi mást nem visz, mint sorszámozott koordinátákat. A védőfóliával egyetértek, két barátom is most vett xRIDER-t, és mindketten kapásból vettek rá fóliát. Még a szezon komolyabb beindulása előtt én is teszek rá. Ami van azt visszacsinálni nem tudom, de legalább igyekszem konzerválni a helyzetet. 🙂

cipri -
Én most vettem meg a tesztben szereplő navigációt, igaz a meztelen változatot és Igo primo került rá. Az ITN converter telepítésével azonban meggyűlt a bajom, igaz nem vagyok egy számtech guru. Kérdezem, hogy ez fizetős program? Mert nekem olyan változatot sikerült letöltenem, amit negyven nap után el kell távolítani a gépemről ha nem vásárolok meg valami bizbaszt. Sikerült vele alkotnom egy túratervet, amit sikeresen el is mentettem, de fogalmam sincs, hogy az igo esetében milyen mappába mentsem el, hogy a motoron aztán elő lehessen hívni. A fóliáról. Én megkapargattam, a Wayteq Xrider kijelzőjének a sarkát és azon bizony van gyárilag fólia. Most akkor azt vegyem le és tetessek rá másikat, vagy hagyjam ezt fent amíg el nem használódik?

wazabby17 -
a benichou-software honlapjáról töltsd le, attól bajod nem lehet. http://www.benichou-software.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=3&lang=en szerintem valahol itt keress: igo8/content/ vagy igoprimo/content

Macko -
cipri:AZ ITN Converter ingyenes. A cikkben levő linkről Windows alá simán feltelepíthető. Az igo esetében én sem tudom, hova kell bemásolni, de majd utánajárunk, ha egyszer látok már olyat szemtől szemben. 🙂 Gyárilag persze hogy van egy takaró fólia, de az csak a csomagoláshoz. Nekem már az az alatti lett karcos. Amivel amúgy használni kell. De ha te jól látod a kijelzőt úgy, rajta hagyhatod azt is. 🙂

Depner -
cipri: Mobilenavigator*\content\userdata\route *vagy éppen ami az Igo alapkönyvtára .kml (Google Earth) formátumban mentsd, azt szereti

bali -
sziasztok,ez a program szuper ,de jól mukodik az okostelefonba is amelybe telepitve van a Sygic program . Igy a telefonodat tudod hasznalni mind egy navigácios készulek és tudjuk a telefo mindig kéznél van./ehez a programhoz/ Sygic/ nem szukséges internet kapcsolat elég ha van a telefonba GPS / koszi

Macko -
bali: Ezt mind tudjuk. De egy telefon SOHA nem lesz tökéletes navigációs eszköz motorra. Mindenféle kompromisszumokkal el tudsz manőverezni vele, de ez a maximum.

bali -
ok, akkor mindenfeleképpen a kulon navigácios eszkoz a megoldás ??

Macko -
bali: az alapbaj ott van, hogy a telefonoknak ritkán olyan a fényereje, hogy azt tökéletesen lásd motoron. Kesztyűben a kezelése szintén macerás. Tudom hogy van kapacitív ujjbetétes kesztyű, de akkor is az. Ma már léteznek vízálló készülékek, de ha nem azt használsz, megint baj van. Igen, beteheted vízálló tokba, de az a láthatóságot és a kezelhetőséget is tovább csökkenti. A helyzet ugyanez az összes autós navival is. Szóval a tökéletes megoldás szerintem és számomra a motoros navigáció. Aki túrázgat motorral, annak szerintem egy ilyen xRIDER abszolút megfizethető ára bele kellene hogy férjen. Persze semmit nem lehet senkire ráerőltetni, aki telefonnal szeretne hősködni, az tegye nyugodtan. 🙂

bali -
Macko: megfogadom, nem fogok telefonnal hoskodni….már csak azét sem ,mert a multkori esoruha tesztedet-tanácsodat/ Nelson Rigg/ is megfogattam, és bevált ,super cucc jo árban super minoség..koszi…

Macko -
bali: örülök. 🙂 Az én gatyám szétszakadt sajnos, de ez nem a gyártó hibája, hanem az enyém. Kicsit odapuffantam terepen. 🙂 Egyébként tényleg nem okoskodni akarok a témában, és ha muszáj, lehet navigálni telefonnal. Csak (szerintem) TÖKÉLETES soha nem lesz motoron.

bogenschutze -
Miután felbíztattatok, vettem egyet. Most ismerkedünk

Macko -
bogenschutze: Azóta a fentebb írt plusz gyári fólia teóriája beigazolódott. Lehúztam, alatta gyönyörű karcmentes volt minden. Kapott helyette egy komolyabb telefonos védőfóliát. 🙂 Amit persze négy szép buborékkal tudtam csak felragasztani, de így legalább egyértelmű hogy van rajta fólia. 😀 Bekapcsolva meg nem is vehető észre…

Chevi -
Sziasztok! Meg vettem én is a Waiteq X-Rider navit. Annyit szeretnék kérdezni,hogy tud-e valaki segíteni abban,hogy hogy lehetne rátelepíteni az új VÉDA szupertrafik helyzetét a navigációra,hogy előre jelezze a pontos helyüket. Ez azt hiszem sok embernek megkönnyebbítené a helyzetét! Előre is köszönöm a segítségeteket!

Áki -
Sziasztok! Nekem is friss beszerzésű Wayteq X-Riderem van N-com B1 -el szeretném használni, de sajnos nem akarja az igazságot. Mikor először összekapcsolódtak szépen működött, valamit elnyomhattam, mert nem sikerül a sisakba varázsolni a hangot. Előre is köszi a segítséget!

bogenschutze -
Chevi, Attól függően, hogy milyen programot használsz lehet megoldás a problémádra. Én egy feltört IGO programot tettem rá és nekem szépen megy. Ha az IGO traffi frissítése elér arra a szintre, hogy jelezze neked a véda rendszert fogja is. Viszont letölteni a legújabb frissitéseket hogy jó lehessen. Ha nincs marad a mobil “Waze” vagy hasonló mindig naprakész program.

Pite -
Sziasztok. Én is feltört IGO-t tettem rá és nekem az IGO nem tudja olvasni az elmentett útvonalakat, amiket az ITN-nel csináltam és az ITN sem tudja az IGO-ból mentett útvonalakat olvasni. Nekem is még XP van a gépemen és az 1.87-es verzióval probálkoztam de sajnos nem sikerült. Lenne esetleg valakinek ötlete mi lehet a baj?

Macko -
Pite: Megvan a megoldás erre is (Riskó Gabinak köszönhetően). Az ITN Converterben a Google Earth nevével jelzett .kml formátumban mented az útvonalat, majd bemásolod a navigáció meghajtóján a “content/userdata/route” mappába. ENNYI! A teszt nekem is hátravan, de a héten kiderül. 🙂

Macko -
Na, szépen fut. 🙂

cipri -
Amennyiben valaki ezt olvassa, segítsen ha tud. Próbáltam mindent úgy csinálni ahogy itt az előzőekben leírtátok. De nincs sikerélmény. Az ITN converteren megkreált útvonalat, nem tudom rá menteni a Xrideremen futó IGO Primo 2.4-re mivel a “content” mappába nekem nem ad fel “userdata” lehetőséget, így értelemszerűen “route”-ot sem tudok kiválasztani. Hilfe!!!!

Macko -
Cipri: simán hozd létre ezeket a mappákat. Oszt kész. 🙂

cipri -
Köszi Mackó! Létrehoztam, belementettem. De hol találom meg az így lementett útvonalat az Xrideren? Ugyanis azon nem találom… Köszönöm a türelmedet de én antitalentum vagyok a kütyükhöz… Üdv: Cipri

Imre -
Szervusztok! Majus 20-29 kozott egy 4500km-es kirandulas (Korzika) alkalmaval teszteltuk az xRidert. Harman vasaroltunk belole, mindharom vadonatuj volt a tura elott. iGo Primo kerul ra, ezzel gond nem volt. Hardware megjegyzesek: – a kijelzo a melegtol felpuposodik; jobban mondva a kijelzot vedo reteg. Es azert most majusban azert nem is volt olyan nagyon meleg, legtobb 25-26 fok volt. Mindharom keszuleknek puposodott a kepernyoje. Amikor kihult, akkor kisimult. Felpuposodott allpotban nehezen hasznalhato az erintokepernyo, jo eroset kell nyomni, hogy a pupot lenyomva a kepernyot erintsuk. A kesztyu ilyenkor meg nehezebbe teszi a kezelest. – nem sikerult parositani a Cellular Line bluetooth fulhallgatoval; ezt a fulhalgatot a telefonok siman eszlelik mint bluetooth eszkoz es hasznaljak, az xRider is eszleli, mindha 1mp erejeig kapcsolodna is, majd szetvalik. Amikor a GPS-t a konzolbol kivesszuk, az iGo felajanlja hogy keszenletbe allitsuk a gepet; ebbol a keszenletbol gyakran nem tert magahoz, ki kellett kapcsolni a gombbal es ujrainditani az egeszet. Lehet ez az iGO baja – nem tudom.

szabiboy -
Cipri! Útvonal beállítások/egyebek (legörgetés az aljára)/útvonal betöltése (és ott a betöltött fájl nevére kattintás… 🙂 Üdv.: Szabiboy

Bal3 -
Áve! Megvettem a tanácsotokra. Első tapasztalatok alapján tetszik! Fényerő elég, Aldiban vásárolt bluetooth-szal könnyen összekapcsolható, tartója remek. Néhányszor viszont lefagyott ha valami extrém dolgot kértem, de ez nem zavar, főkapcsolóval újraindítottam és kész. Barátom IGO-t tett fel nekem, az ITN Converterből a megtervezett útvonal átrakásáért jövök mindenkinek egy sörrel, egyedül erre nem jöttem volna rá! Köszönöm! Üdv Bal3

bogenschutze -
Remélem, ti nem jártok így. Az alig használt xRIDER tartó bölcsőből kiesett a rázkódástól a csavar. De ezzel még együtt tudtam volna még élni, de 100km/h felett lefagy a készülék. De annyira, hogy ki se lehet kapcsolni. Elvittem a szervizbe, ahol nem csináltak vele semmit. A munkalapon az volt, hogy lassúra van állítva a GPS-e de ők nem állítják be. Meg, hogy nem IGO-val kéne használnom, hanem a Sygic-el. Hiszen a gps sebességet nem is lehet ezen a sz… on állítani. A kiesett csavart kértem pótolni, azt meg nem tudták… Csak a bölcsövel együtt… Persze garanciában azt nem tették meg, csak közölték. Az már biztos, hogy többet nem veszek ilyet, de a márkát is jól elkerülöm.

bogenschutze -
Annyit sikerült kiguglizni, hogy a baud rate nevű a gps adatátviteli sebességére vonatkozó adatot szükséges a sys.txt vagy az x.txt file-be beírni. Természetesen ez titok, vagy hasonló, mert a szerviz nem adta meg és a dokumentumokban sincs meg. Csak, hogy megvegyem a Sygic-et. Most beállítottam, a baud_rate=”57600″ értékre. kíváncsian várom a fejleményeket.

bogenschutze -
Ki tudja, hogy a 1152000 at tudja e. Érdemes arra állítani?

bogenschutze -
A legjobb lenne, ha valaki az x.txt file tartalmát tudná bemásolni a Sygic ből

Zozi -
Sziasztok! Èn is beruháztam egy xRiderre májusban (nem tagadom, az Onroad korábbi cikke és tesztje hatására). Eddig kb. 3.000 kilómétert navigáltam vele, a “gyári” Sygic programmal. Arra mondjuk nem jöttem rá, hogy menet közben miért nem tudom törölni a kihagyott érintési pontot a kicsi X megnyomásával (ahogy az Macko mutatta a tesztvideón), úgyhogy volt már pár fölösleges köröm. A menü használatától a rezisztív kijelző miatt ugyan könnyű agyvérzés közeli állapotba kerülni, de ezért az árért megérte. Ha van valakinek a készüléken jobban kezelhető navi-szoftver ötlete kérem jelezze, mert menet közben laptop nélkül az útvonalat módosítani szinte lehetetlen a Sygic-el.

Előző bejegyzés

Áprilisi Onroad túra: motoros gasztronómia a javából

2016. február 26., péntek
Meghívó

Következő bejegyzés

A bármit tartó motoros tartó család: Ram Mount

2016. március 08., kedd
Praktikus

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák sorozat, 18. rész: A VÉSZFÉKEZÉS

2019. július 13., szombat

Rengeteg motoros baleset vezethető vissza arra, hogy a motoros nem tud megfelelően megállni. A vészfékezés a legalapvetőbb életmentő technika!

Elolvasom »
Motorozási technikák

Az egyetlen lánc, amely a szabadságot képviseli: így ápold!

2019. július 12., péntek

A motorkerékpárok többségének hátsó kerekét forgató lánc folyamatos törődést igényel. Nézzük, mi mindennel tudod növelni az élettartamát.

Elolvasom »
Láncápolási kellékek

Kisoroszlán: Benelli Leoncino 250 teszt

2019. július 11., csütörtök

A Benelli Leoncino 250 a tavaly tesztelt testvér mellé és nem helyett érkezett. Vajon van létjogosultsága a szintén A2-es 500-as mellett? - Onroad.hu

Elolvasom »
Új motor teszt

BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning

2019. július 04., csütörtök

Létezik egy hely, ahol minden nap motorosokat mentenek meg a saját hülyeségüktől, a hírekben mégsem szerepelnek. Ez a vezetéstechnikai tréning.

Elolvasom »
Élménybeszámoló

Hirdetés