Így működik az új Yamaha FJR1300 kanyarfényszórója

Technika
2015. december 14., hétfő - Macko

A Yamaha első olyan modellje, amely bevilágítja a szerpentinek sötét kanyaríveit is, az FJR1300 lesz. Bemutatjuk, miként működik a rendszer.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Cimkék: , , , , , , , ,


Hozzászólások (11 hozzászólás)

Helmets on -
Egyszerű és olcsó: ki-be kapcsolja a plusz fényforrást az elektronika és kész. Bambi ellen nem tudom mennyit véd, de nem rossz.

Macko -
Bambi ellen nem véd meg semmi, kizárólag a szerencse! 🙁

Helmets on -
Ezért nem megyek este soha (mondjuk okom sincs rá). Többet még akkor se, ha lenne ilyen rendszer.

Szabo Laly -
Nagyon ötletes ez a megoldás is. Autóknál „hasonló” létezik. Hasonló mert a meglévő ködlámpával szórakozik az elektronika. Mérnök fejjel pedig mosolygok… Német mentalitás: vizsgáljuk meg, hogy mi a legjobb megoldás és valósítsuk meg nem baj, ha egy kicsit bonyolult. Japán: Na ezt hogyan tudnánk minél kisebben egyszerűbben megoldani. 🙂 Kíváncsi lennék egy összehasonlító tesztre. Mackó? 🙂 🙂

Macko -
Laly: a KTM már alkalmazza egy ideje. 😉 Úgyhogy ha párhuzamokat akarsz felállítani, akkor marad a „másoljuk le”…

Macko -
Egyébként jobban nem tud működni, mint a K1600GT szintező xenonja, mert az gyakorlatilag hihetetlen módon tökéletes. De ha nagyjából hasonló hatékonyságú lesz, már szuper!

eko -
” De ha nagyjából hasonló hatékonyságú lesz, már szuper!” Annyira hasonlít a kettö egymáshoz, mint a parizeles zsömle a bécsiszelethez. Ráadásul a yamaha ledjei csak szórt fényt produkálnak. Olyan, mintha egy-egy kis távolsági kapcsolna be a megfelelö irányba. Nem a led szegmesekkel van a baj, mert meg lehetett volna ezt úgy is csinálni ahogy az Audi (Hella). Ott ugyanilyen ledek szépen irányított fényt produkálnak hasonlóan éles világos-sötét határral, mint a tompított. (Ja, kérem, hogy ott egy szegmenshez 5 led tartozik, és mindegyiket egyesével csiszolják a szegmensnek megfelelöen?) A videón is látszik, hogy jobb kanyarban ha jönnének szembe bizony belevilágítana a szebejövö szemébe. Igaz, hogy csak egy pillanatra, de akkor is. Sajnos ezen (is) nagyon átjön az „kici óccó” mentalitás. 🙁

Macko -
Eko: tudod hogy én meg csak a gyakorlati próbának hiszek. Megígérem, hogy megnézheted éccaka, mit tud a Mayaha. 🙂

eko -
Ok. De ha megnézem meg kell írnod amit mondok róla! 😀

Macko -
Akkor csak nappal mutatom meg. 🙂

eko -
Miért? Így az olvasók több véleményt ismerhetnének meg amelyek vagy azonosak, vagy különböznek. 😉

Előző bejegyzés

Így lő szitává menet közben a motoros rendőr egy autót

2015. december 13., vasárnap
Sokkoló

Következő bejegyzés

Hogy biztosan megérkezzen a motoros Jézuska

2015. december 16., szerda
Ünnepi információ

Ezeket olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.

Elolvasom »
Honda Unveils V3R 900E-Compressor

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt