Az MT-09 bemutatása óta töretlenül sikeres motor a világ minden részén. Sőt, alapvető szerepe lett abban, hogy a Yamaha kimászott abból a mélységesen mély gödörből, amelybe a nagy hitelválság taszította. Így minden alapja megvolt annak a logikának, hogy a “sötét oldal” által ihletett családot ne csak lefelé, hanem fölfelé is terjeszteni kezdjék. Bemutatkozott hát a nevében csupán egy lépésnyivel nagyobb MT-10, amely azonban valójában igazi ugrás előrefelé!
A hangvillások nem komplikálták túlságosan el a motor technikai oldalát: egyszerűen átörökítették a remekül sikerült YZF-R1 szupersport-motorjuk genetikáját az MT család arculatába abszolút illeszkedő, vad külsőbe. A meghajtásról tehát értelemszerűen a 999 köbcentiméteres soros négyhengeres erőforrás gondoskodik, amely hozta magával a versenypályákra tervezett testvér számos elektronikai segédjét is. Így van három fokozatban állítható menetvezérlő elektronika, három motormenedzsment-állás (amelyek a márkánál megszokott “D-Mode” kapcsolóval állíthatóak) és csúszókuplung is.
Akik a bitang erős létére teljesen csupasz (tehát nem kicsit huzatos) MT-10 nyergében hosszabb utakra, netán túrázásra vállalkoznak, azoknak jó hír, hogy a bal markolaton található számos gomb között megtalálható a sebességtartó automatika kapcsolója is. Ugyanakkor érdekesség, hogy a tempomat csak 4.-5.-6. fokozatokban működik. Aki viszont éppen az alacsonyabbik három gongot – és a magasabb fordulatszámokat – részesíti majd előnyben, annak a rövid tengelytáv lesz a jóbarátja.
Hogy mennyi ez a rövid tengelytáv? Az osztályban, vagyis a csupasz ezres izommotorok között a legrövidebb, 1’400 milliméter. Amely valóban hihetetlen kezelhetőséget sugall, ahogy az YZF-R1 változatlan paraméterekkel átvett, csupán némileg áthangolt futóműve is. A fékrendszer szintén nem kispályás: elöl két darab 320 milliméteres tárcsába harap a radiális nyergekben elhelyezkedő oldalankénti négy dugattyú – a szájraesést pedig széria ABS igyekszik megelőzni (vagy legalább elodázni).
Az MT-10 minden egyéb paraméterében abszolút friss és a 21. század követelményeinek megfelelő motor: valamennyi világítótestjében LED-es rendszer szolgáltatja a fényt, teljesen LCD-alapú a műszeregysége, és opcionális felszerelésként nem csak markolatfűtés, hanem gyorsváltó is elérhető. Úgyhogy minden izompárti utcai motoros megtalálja benne a saját vágyait!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »