Nem véletlen, hogy a bukósisakot mifelénk mindig is kötelező tartozékként kezeltük arra az esetre, ha motorra ülünk. Hiszen fejünk a legveszélyeztetettebb testrészünk, amelynek már kis méretű sérülése könnyen vezet súlyos következményekhez. Elég szegény Michael Schumacherre gondolnunk, aki egészen kis sebességgel szenvedett síbalesetet – ráadásul bukósisakban -, mégis végzetes agykárosodást szenvedett. Ma már tényleg alig van “normális” motoros, akiben akár csak felmerülne annak lehetősége, hogy sisak nélkül induljon bárhova kedvenc vasparipája hátán. A lábainkkal azonban sokkal “lazábban” vagyunk: a közúton közlekedő pilóták nagyon komoly százaléka sima farmerben van. Persze tiszta sor, hogy a teljes motoros ruha kényelmetlen, meleg és nem is igazán lehet benne megjelenni mondjuk egy megbeszélésen. Jómagam utoljára 2007-ben indultam neki egy laza motorfotózásnak sima farmerben – az akkor egy tényleg kis sebességű elcsúszással végződött, amelyet laza 3 hónap fekvés követett. Pedig tényleg nem esetm nagyot… Amennyiben akkor és ott lett volna rajtam egy olyan B-Star protektor, mint amilyeneket most mutatunk be nektek, biztosan semmi baja nem történt volna a térdemnek.
Miért jobb egy ilyen – elsőre csupán térdmelegítőnek tűnő – cucc a megszokott műanyag protektoroknál? A hagyományos kemény védelmi eszközök szilárd külső burka komoly ütést képes túlélni – alatta azonban általában csak egy neoprén betét vezeti azt el sérülékeny belső szöveteinken. Azt pedig mindannyian tudjuk, hogy az erő maga csak egy dolog – hogy mekkora felületen oszlik el, az pedig a másik, ugyanolyan fontos szempont. Estem már úgy el terepen, hogy a nadrág alatt viselt térdvédő ellenére hetekig éreztem az esemény utóhatásait ízületeimben – persze ha nem viselem az éppen rajtam levő protektort, biztosan komoly sérülést szenvedtem volna. A B-Star védelmi eszközei kivétel nélkül ugyanolyan puha belső oldallal rendelkeznek, mint a jobb fajta motoros nadrágokban levő védelmi eszközök.
Az RMC Motor által gyártott felszerelések mindegyike tépőzárral rögzül, így gyorsan és pontosan illeszthető sérülékeny térdkalácsunkra. Ráadásul viselhetjük őket a farmer alatt és fölött is. A választék hihetetlenül széles: találunk sima neoprénes térdmelegítőt (ez komoly sérüléstől nem fog megvédeni), CE-protektoros térdkalács-protektort, ugyanennek külső kevláros védelemmel kiegészített fajtáját (ez már a hosszabb aszfalton való csúszást is képest túlélni), és olyan darabokat is, amelyek már a sípcsontunkat is megóvják – akár egészen le a bokánk magasságáig! Hogy kinek melyikre van szüksége, azt csak személyes látogatás és próba után tudjuk eldönteni – az sem mindegy, milyen motoros lábbelit viselünk melléjük.
Videónkban négy, különféle B-Star térdvédőt mutatunk be közelebbrőlTermészetesen tisztán kell látni, hogy egy ilyen protektor nem fogja ugyanazt a védelmet nyújtani, mint egy komoly motoros ruha. A semminél azonban nagyságrendekkel jobb! Perforációi igyekeznek a befülledést csökkenteni (miközben óvják ízületünket akár a hűvösebb menetszéltől is), testünkkel érintkező részük bőrbarát anyagokból készült, és amikor levesszük őket, villámgyorsan eltüntethetjük akár dobozunkban, akár robogónk ülése alatt, akár hátizsákunkban – így pedig máris “normálisan” jelenhetünk meg a tárgyalásainkon. Ami pedig még fontosabb: normálisan fel is állhatunk egy kisebb vagy akár közepes elcsúszást követően is, és nem kell a térprotézisek katalógusában keresgélnünk a rehabilitáció során, miközben az újabb műtétre várunk. Úgyhogy ha szokásod egy sima farmerben motorozni, inkább még most nézz szét a B-Star kínálatában – mert ugye utólag könnyű okosnak lenni, viszont előre sokkal kevésbé fáj!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »