Manapság már nem lepődünk meg azon, ha egy gyártó Indiába települ, ugyanis a termelés sokkal olcsóbb az ázsiai országban. Nem mellesleg hatalmas felvásárlóerővel bír az indiai piac – igaz, főleg robogókból és kismotorokból áll a kínálat, de a nagyobb motorkerékpárok is egyre komolyabb keresletnek örvendenek. Mára számos európai és amerikai gyártó is képviseli magát az ottani gyártásban, így nem meglepő, hogy a BMW Motorrad is fontolóra vette az ötletet. A bajor gyártó a helyi TVS Motors szövetségese, tervbe vették, hogy néhány éven belül közös kooperációval piacra dobnak egy ötszáz köbcenti alatti motorkát.
Ennél fontosabb hír a túraendúrók rajongóinak, hogy a jövőben az F700GS és az F800GS típusokat is Csennaiban gyárthatják. Ez a város India harmadik legnagyobb kereskedelmi és ipari központja, a BMW-nek sem idegen a terep, ugyanis autókat már gyártanak itt, kék-fehér logóst és Minit egyaránt. Nagyon egyszerű a dolog miértje: az indiai termelés megóvása érdekében az importból származó járművekre, köztük a motorkerékpárokra is igen magas vámköltségeket szab az ottani vezetés, így kénytelenek a helyi kereskedők irreálisan magas vételárat kérni a külföldi vasakért.
Indiában egyre erősödik az a réteg, akik úgynevezett presztízsmodelleket is megengedhetnek maguknak, erre pedig kitűnő az ázsiai viszonylatban óriásinak számító F800-as bömbi. A kéthengeres, 85 lóerőt teljesítő motorblokk és a kiváló, rossz minőségű utakon is helytálló futómű jó szolgálatot nyújthat a tulajdonosoknak. Más kérdés, hogy miképpen tudják kihasználni ezt a jövendőbeli gazdáik, ugyanis az indiai motoros közlekedés teljesen más világ az általunk ismert nyugatihoz képest. Erről bővebben olvashattok a nemrégiben megjelent cikkünkben is.
Cimkék:
A Forza 125 a GT-stílusú nagyrobogók kényelmét ötvözi a kisebb masinák városi fürgeségével, gyorsulásával és parkolási előnyeivel.
Elolvasom »A stunterek élete sem csupa móka és kacagás. A hihetetlen trükkök begyakorlása során óhatatlanok a sérülések. Tegnap Palát érte súlyos baleset.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »