Motorból a 2WD az igazi?

Technika
2015. február 16., hétfő - BigAdam

Régóta gondot okoz, hogy csak a hátsó kerék hajtott a motorkerékpárokon, azonban van megoldás, csak nem használjuk. Történelmi 2WD áttekintés.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Helmets on -
“Régóta gondot okoz, hogy csak a hátsó kerék hajtott a motorkerékpárokon, azonban van megoldás, csak nem használjuk.” Szerintem nem akkora probléma ez. Persze lehet hogy a jövő 2-300 lóerős szörnyeinél majd muszáj lesz alkalmazni mert nem bír egyedül a nyomatékkal a hátsó gumi és eladják mint forradalmi cuccot, de ez megint olyan “problémát generálunk, majd eladjuk a megoldást” dolog és feltehetjük a költői, de logikus kérdést hogy akkor minek olyan erős motort csinálni? -A hidraulikus átvitel veszteséges, de egyszerűbb mint lánccal és kardántengelyekkel megoldani. -Az elektromos nehéz, nagy rugózatlan tömeggel. Szériába nem jók. A Christini-féle gép az már életképesebbnek tűnik. Bár itt is biztos van aki szerint pont a “krosszba minek, mert csak növeli a súlyt” és ebben van valami. Utcára és állandó hajtásra meg kéne bele még egy difi is szerintem. Minden estre én nem csodálkozom hogy nem terjedt el: utcára felesleges, terepre meg nincs aki megfizesse.

Macko -
A legszebb megoldást azért ebben is az oroszok csinálták, csoda hogy Ádám kihagyta a cikkből. 😀 (Persze ez már nem 2WD, hanem 3WD…)

BigAdam -
Helmets on: A Christiniben ahogy írtam is, van egy kuplungmechanizmus, ami hagyja a hátsónál gyorsabb tempóban forogni az első kereket, így ha pl állóra fékezed a hátsót nem akasztja meg elől, vagy ugrásoknál is jó lehet.

Helmets on -
Talán ez az: https://www.youtube.com/watch?v=ZTYQVzvZPw4 Vagy csináltak mások is… BigAdam: az is egy megoldás.

Macko -
Helmets: képzeld, ha rendes gumit is tudnának venni rá. 🙂

Helmets on -
Akkor már csak a jobbra kanyarodást kell megoldani:) Amúgy oroszosan egyszerű megoldás.

MGP -
Ha már orosz:

Előző bejegyzés

Lángokádó Kawasaki Ninja H2R

2015. február 14., szombat
Brutalitás

Következő bejegyzés

BMW S1000RR a MotoGP élvonalában

2015. február 17., kedd
Motorsport

Ezeket olvastad már?

Dörömböl a jövő: Energica Eva Ribelle RS (2021) teszt

2022. július 23., szombat

A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.

Elolvasom »
Új motor teszt

Sokszínű túrakabátok a Spyke kínálatából, 2. rész

2022. július 19., kedd

Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.

Elolvasom »
Termékbemutató

Felgyorsult villanyrobogó: Niu MQi GT EVO teszt

2022. június 26., vasárnap

A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.

Elolvasom »
Új motor teszt

Amikor a motoros baleset kettétöri az életed

2022. június 20., hétfő

Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.

Elolvasom »
Baleset és biztosítás