A közelmúltban már volt lehetőségünk rá, hogy kipróbálhassunk egy “igazi” indiai motort – egy olyan gépet, amelyet az ottani, gigantikus piac elvárásainak megfelelően fejlesztettek ki és gyártottak le. Erre azért volt lehetőségünk, mert egy magyar motoros társunk, Sóvágó Szabolcs nem csupán több évet dolgozott a hatalmas országban, hanem nap mint nap motorral is közlekedett ott. Első kézből tudja tehát, hogy milyen a motoros élet India útjain.
Az első, ami megkülönbözteti Európától, az a messze nagyobb forgalom. Az utak mindenhol, minden napszakban rettenetesen zsúfoltak. Minden négyzetméteren buszok, teherautók, munkagépek, autók és motorok tülekednek. Mindenhonnan jön mindenki – aki látott már Indiában készült közlekedési videót, az pontosan tudja, hogy teljesen rendszertelenül, szemre nagyon agresszíven hajtanak be a kereszteződésekbe és minden lehetséges kis résbe – előbb nyúlnak a dudához, mint a fékhez.
Hogy miért nem hal ki mégis a fél ország közlekedési baleset következtében? Erre a választ Szabi nagyon egyszerűen adta meg: nincsenek közlekedési szabályok, csak egy: figyelj a többiekre és ne árts másoknak! Mindenki figyel mindenkire, és a dudát sem agresszivitásból nyomják, hanem hogy időben jelezzék érkezésüket.
A beszélgetés alá bevágott mozgóképek döntő részét Szabi maga vette fel, ezek a videók pedig választ adnak arra is, amit a Yamaha FZ-S 150 tesztjénél tapasztaltam, miszerint 80-ig egészen dinamikus a kis paripa, utána azonban már nagyon kelletlenül gyorsul tovább. A forgalmi viszonyok miatt teljesen életszerűtlen gyorsabban menni, így a városokban és környékükön felesleges dinamikusabb járműveket használni.
Ilyen tehát India motoros élete első kézből, egy komoly helyi közlekedési tapasztalatokkal rendelkező motoros társunk személyes beszámolója szerint. Az interjú érdekes része az is, hogy miként sikerült behozni India területéről egy motorkerékpárt, azaz hogy került Magyarországra a tudomásunk szerint egyetlen, kimondottan oda készített motorkerékpár. Egészen biztos vagyok benne, hogy a Yamaha FZ-S 150 kiválóan megállná a helyét a hazai utakon is – de garantáltan nem fog elterjedni, mert a magánimport finoman szólva is nehézkes.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »