Gyárlátogatás: így készülnek az Ural motorkerékpárok

Betekintő
2015. január 02., péntek - Macko

Az Ural sokaknak egyet jelent az ősi szovjet technikával. Pedig ma már ez sem igaz. A gyártás körülményeit azonban érdemes megnézni!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Helmets on -
“a motorok tele vannak nyugati és japán eredetű alkatrészekkel.” Hát gondoltam hogy már nem “NDK csapágyakat” szerelnek be. Minden esetre a kézi összeszerelés meg a munka(sufni)körülmények (na meg az orosz/szoci munkakultúra) nem túl bizalomgerjesztőek. Kesztyűt ‘jómunkásember’ módjára nem használnak, pedig kéne: az egyik ürgének gyanúsan lerohadt az ujja vége vagy valami van a körmével….nem tudom, de szarul néz ki. Az sosem túl jó ha Szása/Béla/John-i/Márió dönti el hova mennyi olaj kell, meg mennyire “húz meg egy csavart” (mikor milyen kedve van ugye).

Macko -
Helmets: amikor mi 2005-ben két hétig Uraloztunk (nálunk volt egy Sportsman és egy Wolf), találkoztunk ennek a nyomaival. Az oldalkocsisban állandóan felakadt a gázbowden a közösítőnél, így amikor visszaengedted a markolatot, a bal henger visszament alapjáratra, a jobb meg üvöltve maximumon forgott. Szerencsére jól lehetett látni mindent, így kézzel vissza lehetett húzni a drótot. 🙂 De ennél izgibb volt a Wolf, amin a Mikuni karburátor felett dolgozó originál orosz üzemanyagszűrőn minden olyan dolog átjutott, amitől a karbi tűszelepe aztán felakadt. Ez naponta előfordult, a legszélsőségesebb eset az volt, amikor a hatoson a kollégám alatt annyi benzin ömlött a hengerre, hogy égni is kezdett. Szerencsére sikerült hamar eloltani… Ugyanakkor Jani55-nek meg semmi baja a Sportsterrel. Sőt, egy Wolf-fal is találkoztam egyszer, és felírtam a tulaj számát. Az oldalkocsist remélem még a télen becserkésszük, a choppert (az egy nagyon kemény cucc egyébként!) pedig tavasszal.

Helmets on -
😀 Ez a szoci technika már csak ilyen: van aki kifog egy jobbat és esküszik rá hogy “ezekbe még vót anyag” és soha semmi baja nincs vele, a többség meg szív. És ez mind azért van mert nincs egyenletes minőség, az említett okok miatt. Tanulság: ez a manufakturális jellegű, “kézi összeszerelés” csak akkor jön be (meg lehet mutogatni a sajtónak) és van marketing értéke, ha a körülmények adottak hozzá. Pl tiszta környezetben, minőségi alkatrészekkel stb. Vlagyimir-ékat micisapkában egy “ex TSZ csarnokban” nem igazán tárnám a világ elé:D ha már ez van.

Karesz -
Két évig volt egy Wolfom, újonnan vettem. Remek masina volt, sohase hagyott cserben pedig volt olyan hogy 19 órát mentem vele folyamatosan (cigiszünetekkel). Még klubot is csináltunk a márkára, Látványos volt amikor 10-12 Wolf ment egyszerre 🙂 Sajnos ház vásárlása miatt meg kellett válnom tőle. Pedig imádtam mert egy igazi egyéniség volt.

Macko -
Helmets: szerinted eddig miért voltak olyan diszkrétek és zárkózottak? 😉

Jani55 -
Korábban is írtam, az Urallal maximálisan meg vagyok elégedve, úgy megbízhatósági, technikai, mint menetdinamikai szempontból. Hatalmas, erős szerkezet, télen fagyban, nyáron, hőségben, szakadó esőben üzembiztos, nincs ami el tudna romolni. Tetszik, nekem nagyon bejött. (30ekm-nél járunk)

eko -
A BMW emblémáktól lett ilyen megbízható?

Előző bejegyzés

Hétvégén elrajtol a 2015-ös Dakar rali mezőnye

2015. január 02., péntek
Dakar

Következő bejegyzés

Egyhármas túra-supermoto a KTM-től

2015. január 03., szombat
Kémfotó

Ezeket olvastad már?

Egy új dimenzió: SUR-RON LightBEE elektromos enduro teszt

2019. augusztus 18., vasárnap

Szerinted milyen terepen egy 50 kilós kétkerekű, amely 200 newtonméterrel forgatja a hátsó kereket? A SUR-RON LightBEE egy új világot nyit meg!

Elolvasom »
Elektromos csoda

Várunk még egy 2019-es túraversenyre: jön a motoRun-MINI

2019. augusztus 14., szerda

Egyetlen nap, bő 300 kilométer, de a több napos "nagy" Aegon motoRun minden izgalma benne lesz. Esti buli is! Gyere, jön a motoRun-MINI!

Elolvasom »
Meghívó

A fejlődés útja: Honda CB500F (2019) teszt

2019. augusztus 12., hétfő

A kaizen egy japán módszer, amely szerint mindig jobbá és jobbá lehet tenni bármit. Ennek szellemében újult meg a CB500F harmadik generációja.

Elolvasom »
Megújult A2-es

Motorozási technikák sorozat, 19. rész: megfordulás ösvényen

2019. augusztus 11., vasárnap

Amikor egy nehéz enduroval keskeny erdei úton zsákutcába kerülsz, néha nehéz a megfordulás. A terepviszonyok kihasználása sokat segíthet.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Hirdetés