Szeptember elején számoltunk be arról, hogy a patinás Horex csődöt jelentett pénzügyi problémák miatt. Akkor még bíztak abban, hogy menthető a helyzet, ám nem mutatkozott érdeklődés sem a gyár, sem pedig annak termékei iránt. Hiába élesztették újjá négy évvel ezelőtt a márkát és hiába fűztek hozzá nagy reményeket, a vásárlóközönség valami okból nem harapott rá ezekre a különleges gépekre.
Pedig a műszaki tartalmat nem illethették kifogással – az autóiparban is ritkaságszámba menő VR6-os elrendezésű erőforrás mellé minőségi körítést biztosítottak, ráadásul számos módon tehették egyedivé a holmikat a tulajdonosaik. Ehhez azonban borsos árcédula is társult – no nem annyira, mint az elmúlt napokban bemutatott gépeknél, de a sorozatgyártású motorokhoz hasonlítva az élmezőnyben jártak a Horex bringái a mostani árfolyamon számítva 8-10 millió forint közötti vételárukkal.
Augusztus végén még termelt a gyár és a dolgozók is megkapták a fizetésüket – úgy tűnt, hogy a cég hullámvölgybe ért, ám bizakodtak egy új befektetőben, aki kisegíthetné a német vállalatot. Azonban a vastag tárcás befektetők nem kapkodtak a vállalat után, ezért 2014. november 11-én bezárta kapuit a Horex és elbocsátotta minden dolgozóját, köztük a teljes vezetőséget is. Négy évet élt a márka a feltámadása után, közben szemrevaló gépeket készített Augsburgban – elszomorító, hogy egy újabb gyártónak kell búcsút intenünk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »