Manapság a túra-endúró szó hallatán a legtöbb motoros egy böszme nagy, szinte terepképtelen bálnára asszociál, nem alaptalanul. Jelenleg ott tartunk, hogy ezer köbcenti alatt szinte rá sem néznek a vevők az egyébként remek vasakra. Ezerkétszáz, vagy akár ezerháromszáz köbcenti jelenti a csúcsot, sportmotoros teljesítménnyel ötvözve. A jelenlegi trenddel ellentétben a KTM egy új középsúlyú motorblokkot fejleszt, amely áthidalja majd a kisebb egyhengeres és a hatalmas V2-es motorok között tátongó űrt.
A kijelentést maga Stefan Pierer tette, aki az osztrák KTM-nek és annak leányvállalatának, a Husqvarnának a nagyfőnöke. A milánói EICMA kiállításon több új modellről is felreppentek hiteles és kevésbé hiteles információk – az elkövetkező két-három éven belül sok-sok csemegével szolgálnak majd a sógorok.
Pontos információkat még nem tudhatunk a készülő erőforrásról, hiszen a főnök elmondása alapján még ők is az elején járnak a fejlesztésnek. Annyi viszont valószínű, hogy az új motor hengerűrtartalma maximum 800 köbcentiméter lesz – nagyobb hengerekkel saját maguknak állítanának konkurenciát és ezzel újból kilógnának a középkategóriás mezőnyből.
Az újdonsült blokkot a tervek alapján a Husqvarna is megkapja majd különböző utcai modellekbe építve, ezzel növelve a cég piaci erejét és a modellpaletta sokszínűségét. Stefan Pierer ígérete szerint a jövőben kiterjesztik a svéd márka motorkínálatát, így 125 köbcentitől kezdve egészen 1300-ig válogathatunk a jobbnál-jobb motorok közül.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »