Nekem volt már több motoros fejfedőm, amelynek simán csak meguntam a színét. De olyan is, amely már annyira karcos volt – mondjuk azt sokat használtam erdőben és összecsapkodták a gallyak -, hogy nem szívesen mentem emberek közé benne. Pedig én még nem is vagyok annyira hiú (vagy legalábbis igyekszem). Mindenesetre biztosan van igény egyedi sisakokra – másképp az ezek festésére szakosodott mesterek nem élnének meg. Egy bukó komplett átfújása azonban igen költséges mutatvány. Így talán érdemes megismerni egy sokkal olcsóbb, házilag néhány perc alatt felvihető “átfestési” módszert, a francia Mask Helmet fólia rendszerét.
A cég a fenti piaci igényt felismerve fejlesztette ki termékét, amelynek egyediségét az adja, hogy egyrészt viszonylag nagy – és egyre bővülő – választékban kínál otthon, minden előképzettség nélkül felnyalható borításokat. Rögtön az elején ki kell emelni, hogy abszolút emészthető, 20-30 eurós – azaz 6’300-9’500 forintos – áron. A rendszer egyelőre nyitott és zárt sisakokhoz érhető el, előbbiekre már most is nagy, utóbbiakra egyelőre kisebb választékban. Rossz hírem akkor van számodra, ha felnyitható állú bukót hordasz, arra ugyanis egyelőre nem rendelhető fólia.
A felragasztás menete roppant egyszerű: le kell szedni minden olyan elemet, amely takarja a fényezett részeket – tehát plexit, sildet, hasonlókat. Ez után a fóliát egy mozdulattal – a középvonalra ügyelve! – és előről kezdve, mint egy maszkot rá kell húzni a sisakra. Állítólag garantáltan buborékok nélkül ráfeszül – majd egy kis ollóval vagy éles késsel a gumiprofilok és szélek mentén le kell vágni (és húzni) a felesleget. Végül visszaszereljük az elején leszedett holmikat – és kész is.
Amennyiben nagyon adsz a biztonságra, utólag ragaszthatsz rá fényvisszaverő csíkokat is. Ami a rendszer óriási előnye az egyszerűségen kívül, az a gyakran ízlésvilágot váltó motorosoknak lesz igazi öröm: amikor megunod az izgalmas új színvilágot, bármikor lehúzhatod és rendelhetsz újat. Ezzel te is jól jársz – meg persze a gyártó is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »