A történet 2011-ben kezdődött. Akkor egészen katartikus érzés volt átélni azt az örömet, amelyet okoztunk a Nemzetközi Pető Intézet kis lakóinak azzal, hogy elvihettük őket egy körre motorral Budapesten. Közben mi magunk talán még náluk is meghatottabban éltük meg a történéseket – így nem volt kérdés, hogy az esemény minden évben megrendezésre kerül. A második alkalommal sajnos egy külföldi munka miatt nem lehettem ott, de Gálos Csabi megírta az élményeit. Tavaly pedig különösen fontos volt, hogy harmadszor is megismétlődjön a rendezvény, hiszen akkoriban az Intézet éppen komoly anyagi gondokkal küzdött – és bármilyen hihetetlen, a megszüntetés veszélye fenyegette. 2014-ben pedig immáron negyedszer okozhattunk örömet a Pető kis lakóinak – ők pedig nekünk. No meg hívhattuk fel az egész ország figyelmét az ott folyó munka hihetetlen fontosságára!
Amelyet mi sem bizonyított jobban, mint hogy a rendezvényen részt vett olyan motoros társunk is, aki egykoron maga is a Pető Intézetben nevelkedett. Az ő példája mindennél ékesebben igazolja, milyen hihetetlen munkát végeznek a falak között – hiszen ő már saját motorral jött, és vitt el egy jelenleg itt tanuló kisdiákot a hátsó ülésen.
No de hogy is történtek a mai események? A szervezők – az ötletgazda, Császár Claudia és lelkes kis csapata – idén is déltől várta a motorokat. Az elmúlt napok borús-esős időjárását a sok jó szándék elfújta, és mire odaértünk, bizony hét ágra sütött a nap! Hamar megtelt az udvar, majd megérkezett Szujó Zoli is, aki pillanatok alatt elképesztő hangulatot varázsolt. Így sokkal könnyebben és gördülékenyebben zajlott az “egymásra találás” – vagyis hogy minden motorra jusson egy kis utas. Aki megfelelően tudott gondoskodni a saját biztonságáról – azaz kapaszkodni -, az egyedül utazott, de aki nem, azt elkísérte konduktora is.
Természetesen az Intézetben vannak olyan gyerekek is, akik sajnos egyáltalán nem képesek biztonságosan ülni egy mozgó járművön. Szerencsére jó néhány három kerekű szerkezet is volt köztünk – egyrészt a megszokott trike-ok, másrészt idén újdonságként négy Piaggio gyártmányú Tuk-Tuk, amelyekben teljes biztonsággal utazhattak ők is. Így valóban minden vállalkozó fiatal átülhetett négy kerékről kettőre – na jó, néha háromra.
Idén egy nyolcadikos fiatalemberrel csaptunk egymás markába, azaz ő vállalta a halált megvető bátorságot igénylő feladatot: felülni mögém. Pontosabban nem ott kezdett, mert először arra kért, hadd üljön fel a Gésa sofőr “pozíciójába”. Majd feltette a keresztkérdést: “Tudod, mire vágyom leginkább?” Természetesen nem tudtam a választ, így elárulta: azt szerette volna, hogy indítsam be a motort, és ő húzgálja a gázt. Nem mondhattam nemet, így hosszú percekig mérgezte a kipufogó mögött levő növényzetet – reméljük, túlélték. Gábor elárulta, hogy tavaly druszája, Talma vitte őt – csak hogy érezzem a kihívást.
Porondmesterünk megkiabáltatott, megdudáltatott, majd vezényszóra egyszerre indult be a rengeteg motor erőforrása. Tényleg volt egy hangulata az eseménynek! Azután pontosan az előre tervezett délután két órai időpontban megindult a hosszú menetoszlop, hogy a BRFK motoros rendőrei által idén is nagyon precízen biztosított útvonalon (benne az Alagúttal, a Lánc- és a Szabadság híddal) a csodaszép napos időben végigguruljunk Budapesten. Az egész útvonalon az autósok és a gyalogosok is lelkesen integettek és fotóztak – a jelek szerint mindenkinek örömet szereztünk!
A nagyjából fél órás karika után hosszasan búcsúzkodtunk, mert Gábort is éppen úgy megkedveltem, mint előző két alkalommal szállított társait. Idén is hatalmas élmény volt – utasoknak és motorosoknak egyaránt! Úgyhogy feltöltődve jöttem el a Villányi útról – ahogy mindenki más is. Ebben biztos vagyok – és abban is, hogy már most mindannyian alig várjuk, hogy eljöjjön 2015 szeptemberének az eleje, és ötödször is várjanak bennünket a Pető Intézetbe.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »