Jó hírt közölni mindig felemelő érzés, ellenben lelombozni az olvasókat sosem egyszerű. Nem kell semmi nagy dologra gondolni, csupán a korábbi pletykákkal ellentétben marad a sornégyes erőforrás a Yamaha R6-ban, legalábbis ami a 2015-ös modellévet illeti. Nem először reppent fel az a híresztelés, amely szerint az MT-09-ből jól ismert háromhengeres motorblokkot szerelnék az új R6-ba. Ezzel ugyanis komoly riválisa lehetett volna a Triumph Daytona 675-nek vagy éppen az MV Agusta F3 675-nek, amelyek egészen különleges motoroknak számítanak a kategóriában.
Az MT-09 lökettérfogatát lecsökkentették volna, hogy tökéletesen beleilljen ebbe a méretosztályba. A sorhármas erőforrás előnyeit azt hiszem nem kell ecsetelnem, így egészen sajnálatos az a napokban felbukkant információ, amely szerint jövőre biztosan változatlan marad a Yamaha szupersport gépe. Az információ Kaliforniából származik, ahol már bejegyezték a jövő évre vonatkozó károsanyag-kibocsátási normáit a 2015-ös R6-nak. Ezekből az adatokból látszik, hogy megmarad a régi erőforrás az eddigi teljesítménnyel – 124 lóerő 14’500-nál és 66 Nm 10’500-as fordulaton – talán csak a külsején változtatnak egy kicsit a motornak.
Nem kell azonban csüggedni, van még remény, hogy előáll a Yamaha egy soros hármas erőforrással rendelkező szupersport motorral, ugyanis az igény megvolna rá. Rengeteg rajongója van ennek a motorelrendezésnek és magának az MT-09 is egyaránt, a rivális modellekről nem is beszélve.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »