Ha az ember alkot valamit – legyen szó akár egy festményről, vagy jelen esetben egy motorkerékpárról – alig várja, hogy eldicsekedjen vele és bezsebelhesse a műremekért járó elismeréseket. A Ducati sem cselekedett másként és bemutatta az új 821-es Monstert. Igazából csak az őszi EICMA során számítottunk a jöttére, de a képeket elnézve nem mondjuk azt, hogy vigyék vissza és reszelgessenek még rajta. Korábban úgy gondoltuk, hogy egy köztes modell lesz 821 néven – ehhez képest nem beékelődött a 796 és az 1200 közé, hanem konkrétan leváltotta a 796-ost. Nagy reményt táplál az olasz vállalat az új motorhoz – a Monster család igazi fogyóeszköz a palettájukon.
Az előzetes információk is beigazolódtak, amelyek szerint a nagyobbik változathoz hasonló vázzal és a Hypermotard blokkjával érkezik hamarosan a kereskedésekbe a 821-es Monster. A 821,9 köbcentiméteres Testastretta 11° L2-es erőforrás 112 lóerőt teljesít 9’250-nél és 89 newtonméter forgatónyomatékot produkál 7’750-es fordulatszám mellett. Természetesen ebben a motorban is megtalálunk már szinte minden földi jót, amely az elektronikai segédleteket illeti. Nyolc fokozatban változtathatjuk meg a menetstabilizáló rendszer érzékenységét és a blokkolásgátlóval felszerelt fékrendszert is az ízlésünkhöz hangolhatjuk.
Feltankolva sem éri el a két mázsát a szárazon mindössze 179,5 kilogrammos paripa – az igényes futóművet elnézve igazán szórakoztató lesz a vele való motorozás. Az üléspozíció nagyon hasonlít az 1200-as Monsteréhez, de testméretünkhöz igazíthatjuk a gépet a változtatható magasságú üléssel. Összesen négyféle festés közül választhatunk és állítólag már júliusban a lábunk közé kaphatjuk az Monster 821-est, ha most megrendeljük.
Cimkék:
Képregényimádó közönség előtt mutatta be a Honda a Vultus tanulmánymotorra épülő NM4 modelljét. Jövőbe mutató forma, könnyen kezelhető technika jellemzi.
Elolvasom »Nincs jobb reklám egy motornak, mint egy dokumentumfilm-sorozat főszereplőjévé válni. A híres angol focista egy Triumph nyergében hódítja meg Dél-Amerikát.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »