A bajorok bírják a roadstereket, hiszen annak idején 2009-ben egy ilyen koncepció formájában villantották meg először sorhatos blokkjukat (életem egyik nagy élménye volt, hogy élőben és testközelből láthattam a leleplezés pillanatát), amely azután a sorozatgyártásban a K1600GT és K1600GTL modelleket hajtja. Egyébként koncepciómotorokban sem állnak rosszul, elég visszagondolnunk a Concept C-re, amelyből később a C600Sport és a C650GT robogók jöttek létre. Egyik legfrissebb és legsikeresebb motorjuk, az R nineT is először Concept Ninety néven került a szemünk elé. Most pedig itt egy roadster megint, amelytől szerintem minden motoros és motorokat szerető embernek fátyolossá válik a tekintete.
A comoi tó partján ezen a hétvégén zajló, elsősorban a történelmi autókról szóló Concorso d’Eleganza Villa d’Este eseményen tegnap mutatták be a BMW Concept Roadster névre hallgató csodát. A gép közel sem rendelkezik régies formajegyekkel – éppen ellenkezőleg inkább ultramodern külsejűnek nevezhetnénk.
A gép lelke a legújabb generációs boxer erőforrás, amely 1’170 köbcentiméteres lökettérfogatából 125 lóerős teljesítményt és ugyanannyi newtonméternyi forgatónyomatékot szabadít fel. Az erőforrás tehát megegyezik a jelenleg sorozatban gyártott “vizes boxerrel“. A hátsó térhálós csőváz és a kardános véghajtás úgyszintén hasonló. Az első futómű azonban hagyományos teleszkópokból áll – valószínűleg az S1000R-ből vették ezt az alkatrészt, de némi módosítás esélyes a fotók alapján.
A roppant agresszív formatervvel, a teljesen ledes világítási rendszerével, egy személyes alcantara bőrrel bevont ülésével és a mögötte rövidre szabott farrésszel a BMW Concept Roadser nagyon ütősen mutat. Ola Stenegard, a BMW Motorrad vezető formatervezője szerint azonban nem csupán ütősen mutat, hanem nagyon ütős élmény a vele való motorozás is.
Arra nézve pedig, hogy nem csupán kiállítási bemutatódarabnak szánták, hanem “rendes” használatra is, bizonyíték a hengerfejek több mint elégséges védelme – amely újszerű megoldást mutat az eddigiekhez képest. A kérdés már csak az, milyen széria modell formájában fog visszaköszönni a BMW Concept Roadster. Mindegy, csak minél inkább hasonlítson erre a bitang masinára!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »