Korábban már írtunk motoros utánfutóról – de az inkább a vicces, mint a komoly hírek kategóriájába tartozó információ volt. A kérdéskör azonban nem teljesen értelmetlen – hiszen amikor valaki tényleg hosszú útra indul motorral, vagy éppen mindennapi munkájához sok a hozni-vinni való cucca, de mégsem akar autóval álldogálni a dugóban, igenis lehet létjogosultsága egy ilyen ketyerének. Persze nem olyannak, mint a méternél is szélesebb amcsi motyó. A francia Wipigroup által kínált utánfutó család egészen használható megoldásnak tűnik.
Kezdjük a Raptor névre hallgató modell méreteivel: nagyjából másfél méterrel megnöveli ugyan a motor teljes hosszát, a tengelytávolságot azonban csupán 1’240 milliméterrel. A szélessége mindössze 60 centi – vagyis a jármű szélessége cseppet sem fog gyarapodni. Ellentétben a csomagszállító kapacitással: ez ugyanis kerek kétszáz literrel nő meg.
A legfontosabb azonban az, hogy a motorkerékpár elsődleges előnye, vagyis a forgalomban való manőverezhetőség és kanyarban mutatott jófajta viselkedés (magyarul a dönthetőség) a legkisebb csorbát sem szenvedi el. Az alábbi videó ékesen szemlélteti, hogy akár autók között manőverezve, akár bóják között szlalomozva, akár pedig lapon fordulva ugyanúgy lehet motorozni a Raptorral, mint nélküle.
A fel- és leszerelés csupán perceket vesz igénybe, így még ezen sem fanyaloghatnak az utánfutóval való motorozás megszállott ellenzői. Az árán már annál inkább: az alapszínekben – vagyis feketében és világos szürkében – 2’490.- eurót, vagyis nagyságrendileg 770 ezer magyar forintocskát kóstál. Amennyiben valaki egyedi fényezésre vágyik, annak további tíz százalékkal kell megtoldania a vételárat.
Remek, praktikus megoldás tehát a Wipigroup Raptor utánfutó, de nem olcsó játék. Akinek pedig nem elég a plusz kétszáz liter, az választhatja a modellcsalád másik tagját, a másfélszer nagyobb Road Runnert is. Ha pedig az sem elég, tényleg marad az autó…
Cimkék:
Spanyolországban nem a traffipax berendezések darabszámát emelik az egekbe, hanem magukat a radarokat. Ez elől nem lépsz meg!
Elolvasom »Különleges, korlátozott darabszámú modellt ad ki az olasz gyár Senna halálának húsz éves évfordulójára.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »