Megtörtént a hivatalos bemutatója a Yamaha háromkerekű robogójának, ötletesebb nevén a Tricity-nek. Az olaszok már évek óta alkalmazzák ezt a fajta megoldást – a japánok viszont gondoltak egyet, miért ne lehetne nekik is egy ilyen praktikus városi rohangálós gépük.
A formaterv letisztult, tökéletesen beleillik a nagyvárosi utcaképbe, az idomokkal egybeépített irányjelzők áramvonalassá és lendületessé teszik a Tricity megjelenését. Az iwataiak leginkább azoknak szeretnének ezzel a modellel kedvezni, akik főként mindennapi közlekedési eszközként gondolnak egy motorra és egy ilyen szerkezet hátán szeretnék elintézni ügyes bajos dolgaikat. Elsősorban a gyors városi haladás és a kiemelt biztonság a két fő szempont, amely a célcsoport vezérelve – a háromkerekű kialakítás szavatolja a stabilitást, a keskeny felépítésből adódóan mégis ugyanolyan fürge maradhat, mint kétkerekű társai.
A dupla első kerék nagyobb tapadási felületet biztosít kanyarban és fékezéskor egyaránt – csúszós útburkolaton sem kell tartani attól, hogy önálló utazásra indul az első kerék. Ebben segít a Yamaha legújabb fejlesztésű blokkolásgátlója is, az UBS – ez egyféle kombinált fékrendszer, ugyanis az első fékkar behúzásakor egy részét hátra is eljuttatja a fékerőnek. Így az elöl dupla 220 milliméteres tárcsafékekkel egy időben a hátsó 230 milliméteres féktárcsa is betölti a szerepét.
A Tricity mozgatásáért egy 125 köbcentiméteres, négyütemű, kétszelepes, egyhengeres erőforrás felel. Nem húzták az egekig a teljesítményét, mindössze 11 lóerőt szuszakoltak ki belőle a mérnökök 9000-es fordulatszám mellett. A 10,4 newtonméteres forgatónyomaték viszont már 5500-nál a rendelkezésünkre áll, így képes lendületesen mozgatni a fokozatmentes automata váltó a menetkészen 152 kilogramm tömegű robogót.
A benzinfogyasztásról még nem közöltek pontos információt, de a 6,6 literes üzemanyagtartály sejtetni engedi a három literes fogyasztást. A mai négyütemű nyolcadliteres mezőnyben nem megengedhető, hogy három liternél jóval több benzint nyakaljon meg száz kilométeren egy gép. Végezetül álljon itt a Yamaha gyári kedvcsináló videója a Tricity-hez.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »