A tavalyi mostoha évét követően 2014-ben új tervekkel és új motorral lép pályára hazánk egyik legeredményesebb magyar motorversenyzője. Miután tavalyelőtt a magyar gyorsasági-, és az Alpok-Adria Superstock 600-as bajnoki címet is bezsebelte, Chrobák ismerős, #119-es rajtszámát egy Triumph Daytona idomain láthatjuk viszont idén a versenypályákon. A Triumph Budapest főtámogatásával egy vadonatúj Daytona 675R nyergében veszi célba a dobogókat, illetve remélhetőleg a bajnoki címeket.
– Miért pont a Triumph, Jani?
– Év elején egy beszélgetés alkalmával ismerkedtem meg a Triumph Budapest vezetőjével, aki felvetette a kérdést, vajon mit tudnék kezdeni egy Daytona 675R-el a pályán? Roppant egyszerűen azt válaszoltam, próbáljuk ki! Innentől beszélgetések, egyeztetések követték egymást, míg végül sikerült közös nevezőre jutnunk, s így az idei évben egy új háromhengeres paripa fog fáradhatatlanul cipelni a hátán.
– Mit tudsz a motorról? Esetleg vannak tapasztalataid vele?
– Túlzottan nem ismerem a Daytonát, eddig összesen kétszer volt alkalmam kipróbálni a típust, egyszer három, másodszor pedig öt kör erejéig. Ez elég kevés idő hogy megszokjam és véleményt mondjak róla, de alapjaiban egy nagyon kellemes, roppant keskeny és nyomatékos motornak ismertem meg. Az új, 2013-as R-es változaton pedig gyárilag rengeteg olyan extra van fent, ami egy jó pályamotorhoz elengedhetetlen – ezért biztos vagyok benne, hogy nem fog csalódást okozni a Triumph. Gyorsan tudok alkalmazkodni az új dolgokhoz, a jóhoz pedig amúgy is könnyen hozzá lehet szokni.
– Akkor teljesen ismeretlenül vágsz neki a feladatnak?
– Tavaly előtti versenyeimen többször is összeakadtam egy külföldi Daytona-pilótával, meg ahogy említettem, néhány kört már magam is mentem Triumph-fal, ezért teljesen természetesen nem ismeretlen a motor. A 675-össel nagyon jól ment a külföldi srác, akkori Yamahámat erőben is mindenhol verte. Kíváncsian várom, hogy milyen lesz az én motorom, szerintem a szűk, technikásabb pályákon mindenképpen előnyben leszek, hogy a hosszú, gyors pályákon milyen lesz, az még kérdés.
– Milyen versenyeken láthatunk az idén?
– Kitűzött célom az IMRC (International Motorcycle Racing Cup) nemzetközi bajnokság, illetve a magyar bajnokság, majd ha marad még rá “energia”, akkor az Alpok-Adria sorozatot is szeretném végigcsinálni, és ezzel kvalifikációt szerezni az év végi spanyol UEM Európa bajnoki futamra. Az utóbbit nem beleértve ez minimum kilenc versenyhétvégét jelent a szezonban. Már alig várom, hogy mehessünk!
– Mivel készülsz a szezonra? Mikor láthatunk először?
– A téli hónapok munkával telnek, motorozni sajnos nincs lehetőségem. Ilyenkor “csak” fejben edzek, illetve amennyire időm engedi, a fizikai erőnlétem próbálom karbantartani. Triumph-színekben az első hivatalos megjelenésem a már hagyományosnak mondható Autó, Motor és Tuning Show lesz március második felében. A versenymotorral együtt megtaláltok majd a Triumph Budapest standján, ahol mindenkit sok szeretettel várunk!
A 2014-es szezon április 12-13-ával indul a magyar bajnokságindító fordulóval a Slovakia Ringen, az első hazai futamra május 23-25-én a Pannónia-ringen kerül sor. Jani, találkozunk a díjátadókon!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »