A Chicago Internatrional Motor Show keretében mutatta be a Victory legújabb modelljét, a Gunnert. Kezdjük a név magyarázatával, ahogy az Steve Menneto, a Polaris Industries elnökhelyettesének szájából elhangzott: “Gondoljunk azokra az amerikai katonákra, akik a repülőgépek farok- vagy oldallövészeként harcoltak értünk. Micsoda fickók voltak – fenomenális munkát végeztek Amerika számára!” A “Lövész” tehát a Második Világháború B52-esei géppuskásainak állít emléket. Mégpedig igazán méltó emléket!
Igazi keményfiús vas, hiszen csupán egyetlen ülése van. Ezen kívül egyedi azonosítójegyei a matt szürke és fényes fekete fényezés, a rövidre vágott, bobberes sárvédők és a 24 küllős könnyűfém felnik. Az ülésmagasság mindössze 635 milliméter (elképesztően alacsony!) – más márkáknál ez valamilyen kisebb blokkal mozgatott belépőmodell adata kellene hogy legyen. Nem így a Victorynál: a Gunnert ugyanaz a 106 köbinches (1’731 köbcentiméteres) V2-es hajtja hat sebességes váltón keresztül, mint a többi paripát.
Kell is az erő, hiszen a hosszú és lapos gép kategóriatársaihoz képest nem extrém nehéz, de a maga 295 kilójával nem is pillesúlyú. Viszont vélhetően igazi élmény lesz vele a motorozás, hiszen egyrészt a pilóta nagyon agresszív helyzetben ül rajta, másrészt a 130/90 B16-os első és főleg a 140/90 B16-os hátsó Dunlop 491 Elite II abroncsok igazán jó motorozhatóságot sejtetnek. A kanyargászást pedig nem is kell túl gyakran megszakítani – tankolással legalábbis nem, hiszen a Gunner egyszerre 20,5 liter üzemanyagot tud magához venni.
No és hogy mennyi a bevezetőben említett kedvező ár? Az Egyesült Államokban 12’999 dollár ezért a technikáért valóban nem nevezhető soknak, hiszen közvetlenül átszámolva forintra még a mostani nem túl acélos árfolyam mellett is hárommillió forint alatt van. Aki még nem ment Victoryval, az pedig nyugodtan elhiheti nekem, hogy nagyon-nagyon komoly élmény!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »