Jobb esetben soha az életben nem lesz szükségünk rá, hogy a cikk témájára szükségünk legyen. Egy motorkerékpárnál azonban számos olyan élethelyzet adódhat, amikor kénytelenek vagyunk valamilyen szállítóeszközzel eljuttatni egy távolabbi pontba. Elég ehhez egy helyben javíthatatlan defekt, bármilyen egyéb műszaki hiba, vagy a legrosszabb: egy baleset. De ha semmi rosszra nem gondolunk, akkor az is, ha éppen most, a téli hónapokban veszünk paripát magunknak, és haza szeretnénk vinni – vagy januárban a napos Dél-Spanyolországba megyünk vele túrázni, és nem lábon szeretnénk odajutni. A lényeg, hogy mindenképpen kerüljük el az alábbi videóban látható agyalágyult hibákat. Igen, legszebb öröm a káröröm – mert nincs benne semmi irigység -, úgyhogy most lehet kicsit nevetni szegény jó amerikaiakon.
Hogy mi soha ne járjunk így, igyekeztünk összeszedni azokat a tippeket és trükköket, amelyekkel biztonsággal tehetjük fel az utánfutóra, vagy éppen be a kisteherautóba a motorkerékpárt. Az sem mindegy, ott hogyan rögzítjük: láttam már menet közben a raktérben felborulni bringát – sem a hét-, sem a négykerekű nem úszta meg sértetlenül a „kalandot”. No és a fenti videó tanúsága szerint az sem mindegy, hogyan vesszük le a platóról a motort – pedig ez sem bonyolult művelet. Nézzük tehát mindezt a gyakorlatban, majd a legfontosabbakat egy listában is.
1. Tanuljuk meg egyensúlyi, azaz függőleges állapotban tartani a motort.
2. Készítsük elő a rögzítési pontokat és a spanifereket, utóbbiakból a lehető legjobb minőségűeket használjunk.
3. Csak rögzített, tapadással is rendelkező rámpát használjunk. Ha nincs ilyen, inkább emeljük meg ketten az első- és a hátsó tengelyt, miközben egy harmadik segítő stabilan tartja a motor másik végét.
4. Legjobb, ha a motort saját erejéből, a kuplung megfelelő adagolásával juttatjuk fel a rámpán. Közben ügyeljünk az egyensúlyra. A rögzítés idejére hagyjuk sebességben, utána már tehetjük üresbe is.
5. Lehetőleg négy irányba kössük le a gépet, ügyelve rá, hogy a rugózó elemeket teljesen húzzuk össze. Így elkerülhető, hogy menet közben megmozduljon a motor. A gépen nagyon körültekintően válasszunk rögzítési pontot!
6. Feloldáskor apró lépésekben lazítsuk a hevedereket, nehogy felboruljon a masina.
7. A leengedéshez legjobb a motor lassító erejét használni (természetesen álló erőforrás mellett), a kuplung finom adagolásával. Közben szintén ügyeljünk az egyensúlyi állapotra!
Cimkék:
Mint minden évben, idén is nekiindultunk motorral, hogy megajándékozzuk a budapesti gyermekkórházak kis lakóit
Elolvasom »Hajdan legendás név volt a Forma-1 világában és a motorkerékpár-iparban is. Most két keréken visszatér a márka.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »