Motort építeni jó érzés, ha az ember ért egy kicsit a technikához, a szerszámokhoz és a műhelybeli gépek sem állnak tőle távol. Egyfajta modern művészeti ágként is tekinthetünk erre a szakmára. Természetesen születnek ritka rusnya példányok is, amelyeket jobb lett volna el sem kezdeni, de szerencsére több az olyan darab, amikre okkal lehet büszke a készítője.
Ilyen például ez a lenyűgöző café racer is, amely a portugál it roCkS Bikes-tól kapott új ruhát. A fiúk Sunburn-nek nevezték el alkotásukat, ami napégésnek vagy leégésnek fordítható. Nevével ellentétben egyáltalán nem égő ez a motor, sőt egyszerűen szemet gyönyörködtető. A gép alapjául egy 1997-es Yamaha XJR1200 szolgált, de ebből szinte nem hagytak semmit sem érintetlenül az építői. Oswald és Alexandre küldetésük céljául a nehézkes XJR lefogyasztását tűzték ki maguk elé. Így nagyjából ledobáltak mindent a motorról, ami felesleges és még azt is, ami nem.
Egyedül a motorblokk maradt érintetlen, a váznak meghagyták egy részét és a lengővilla is maradt az eredeti. A fogyókúra végére mérlegre állították a nagyvasat, ami az eredeti 233 kilogrammjából fogyott 33-at, így kerek két mázsánál állt meg a mutató. Az építés során klasszikus café racer jegyekkel dobták fel a korosodó izombringát: fűzött küllős felnik, spártai kialakítású ülés deréktámasszal, csutkakormány, kis kerek lámpa, bandázsolt kipufogókönyökök – mi kell még?
Nem csak a külsőt alakították át, a motorhoz is kicsit hozzányúltak, hogy a kávézók közti csapatások során több paripát állíthassunk csatasorba. A szívó oldalon egyéni légszűrővel tették pajkosabbá a rendszert, a munkavégzés közben termelődő hőt egy PWR olajhűtő tartja kordában, és a kipufogó oldal sem maradt érintetlen. Saját kezűleg készítettek egy rozsdamentes rendszert a gépre, ami elmondásuk alapján üvölt, mint az állat. Ennek bizonyára sokan nem örülnek, de egy ilyen megjelenésű gép nehogy már csak szépen csendben surrogjon! Állítólag ezek az átalakítások 15 lóerőnyi pluszt hoztak a konyhára az alap XJR-hez képest. Azért ez nem rossz, valljuk be.
Ha valaki éppen az Egyesült Királyság dél-keleti részén tartózkodik október 4-5 között, akkor még vagy 60 ínycsiklandó bringával együtt megtekintheti az alkotást a Bikeshed Event nevű rendezvényen, Shoreditch-ben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »